آئین گرامیداشت 14 مهرماه روز ملی دامپزشکی در تالار وحدت دانشگاه باهنر با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان و مدیرکل دامپزشکی استان کرمان برگزار شد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان، امنیت غذایی را یکی از رئوس سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: امروز به لحاظ شرایطی چون وابستگی و تحریم های گذشته، راهی جز اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی نداریم.
کد خبر: ۳۰۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲ 05 October 2016
آئین گرامیداشت 14 مهرماه روز ملی دامپزشکی در تالار وحدت دانشگاه باهنر با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان و مدیرکل دامپزشکی استان کرمان برگزار شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان، امنیت غذایی را یکی از رئوس سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: امروز به لحاظ شرایطی چون وابستگی و تحریم های گذشته، راهی جز اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی نداریم.آئین گرامیداشت 14 مهرماه روز ملی دامپزشکی در تالار وحدت دانشگاه باهنر با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان و مدیرکل دامپزشکی استان کرمان برگزار شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان، امنیت غذایی را یکی از رئوس سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: امروز به لحاظ شرایطی چون وابستگی و تحریم های گذشته، راهی جز اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی نداریم.
 
 
 
به گزارش تابناک کرمان، محمدرضا فتوت درآیین گرامداشت روز ملی دامپزشکی ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای گرانقدر و تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، افزود: از این ایام باید برای انجام بهتر وظایفمان بهره مند شد.
وی با اشاره به اهمیت شبکه دامپزشکی و نسبت آن با سلامت جامعه، یادآور شد: در سایه وحدت و همدلی می توانیم کارها را پیش ببریم هرچند با حاکم شدن این فضا در استان کرمان، گام های موثری برداشته شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان خاطر نشان کرد: اداره کل دامپزشکی در دو محور (جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی) پیش می رود و به یقین اگر شبکه دامپزشکی با این دو بخش زیرساختی همکاری داشته باشد، کارها به خوبی پیش می روند.
فتوت با اشاره به اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری در راس برنامه های دولت تدبیر و امید قرار گرفته است، گفت: امروز به لحاظ شرایطی چون وابستگی و تحریم های گذشته، راهی جز اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی نداریم. وی امنیت غذایی را یکی از رئوس سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری دانست و افزود: مواردی همچون اقتصاد دانش بنیان، عوامل تولید در دام و طیور، افزایش تولید داخلی و کالاهای اساسی  نیز از مواردی است که در سیاست های اقتصاد مقاومتی به آن اشاره شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان کرمان با 3 میلیون و 200 هزار نفر شهروند، 4 درصد از جمعیت کشور را دارد، خاطر نشان کرد: 13 درصد سهم بخش کشاورزی به لحاظ ارزش افزوده و تولید مربوط به حوزه دام و طیور است و در مجموع اقتصاد استان کرمان حدود 4.1 درصد مربوط به دامپزشکی است. جعفر رودری از فعالیت ۱۶۰ هزار نفر بهره‌بردار بخش دام و طیور در استان کرمان خبر داد و یادآور شد: بخش کشاورزی که دامپزشکی را شامل می‌شود، سهم یک سومی از اقتصاد استان کرمان را دارد و 33 درصد از اشتغال استان را به خود اختصاص داده است. وی با تاکید براینکه تاثیرگذاری دامپزشکی در بخش گردشگری و ورود گردشگران باید همواره مدنظر قرار گیرد، گفت: امنیت غذایی یکی از ابعاد مثبت ورود گردشگران به کشور می باشد لذا اطمینان خاطر از سلامتی و بهداشت مواد غذایی باید مدنظر قرار گیرد.
در ادامه مراسم مدیرکل دامپزشکی استان کرمان از تدوین و اجرای سند امنیت غذایی استان کرمان خبر داد و افزود: شناسنامه‌دار کردن محصولات دامی و پایش باقیمانده داروها و فلزات سنگین به لحاظ تأمین فرآورده‌های سالم در استان کرمان در حال انجام است.
حسین رشیدی از سلامت به عنوان مقوله تفکیک‌‌ناپذیری یاد کرد وگفت: سلامت انسان، دام، گیاه و محیط زیست جدا از یکدیگر نیستند و این مساله مورد توجه قرار گرفته و دامپزشکی، علوم پزشکی، محیط زیست و منابع طبیعی همکار و همراه یکدیگر در تأمین سلامت جامعه برنامه‌ریزی می‌کنند.
وی با تاکید براینکه دستگاه خاصی متولی تأمین سلامت جامعه نیست، خاطر نشان کرد:  پایه و اساس این اقدامات مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک است، هجوم عوامل بیماری‌زا به ویژه آنهایی که تهدید سلامتی انسان را دارند، باید به سرعت شناسایی شوند. مدیرکل دامپزشکی استان کرمان، تکمیل نیروی انسانی، بهبود ناوگان حمل نقل، تکمیل امکانات آزمایشگاهی و به روز کردن آن را، از الزامات دامپزشکی دانست و خاطر نشان کرد: دام‌های بیمار که تلف می‌شوند باید آنها را حذف و معدوم کرد و غرامت آن به دامداران پرداخت شود و در این زمینه نیازمند اعتبارات هستیم.
بنا برهمین گزارش ، در ادامه این آئین با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان لوح تقدیر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مدیرکل دامپزشکی استان کرمان تقدیم و از خانواده شهیدان یوسف زاده و زنگی آبادی و کارمندان نمونه دامپزشکی استان تقدیر شد.
لازم به ذکر است جمعیت دام سبک در استان کرمان 4 میلیون و 500 هزار راس، دام سنگین شامل شتر و گاو 150 هزار راس می باشد و تولید سالیانه گوشت قرمز در استان 22 هزار تن، گوشت مرغ 44 هزار تن، گوشت ماهی 969 تن، تخم مرغ 17 عزار تن و عسل یک هزار تن می باشد. در حال حاضر 21 کشتارگاه دام، 13 کشتارگاه طیور، 811 واحد گاوداری صنعتی، هزار و 329 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 15 میلیون و 500 در هر دوره پرورش، 28 واحد مرغداری تخمگذار با ظرفیت یکی میلیون و دویست هزار قطعه در طول سال و 52 واحد مراکز بسته بندی گوشت و فرآورده های مرتبط در استان کرمان فعال می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار