یک مخترع ایرانی با ساخت دستگاه دفع حشرات موذی موفق به کسب مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات نورنبرگ آلمان شد.
کد خبر: ۳۲۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 07 November 2016
شهرام غفاری،گفت: این مسابقات با حضور 700 مخترع از 20 کشور جهان با ارائه 44 طرح از سوی شرکت کنندگان برگزار شد.

وی با بیان اینکه امواج صوتی دفندر خارج از حدود شنوایی انسان است، گفت: این دستگاه برروی حیوانات و موجودات موذی اثر گذاشته و باعث دور شدن و فرار این موجودات به محدوده خارج از تاثیر امواج می‌شود.

غفاری، در مورد اختراع خود گفت: دفندر مدرن‌ترین و سالم‌ترین راه مبارزه با جانوران موذی و راه حلی مناسب است برای همه آنهایی که از روشهای قدیمی مبارزه با این موجودات به ستوه آمده‌اند.

مخترع جوان ایرانی با اشاره به اینکه دفندر با تولید امواج صوتی متغییر مانع از ایجاد سازش و عادت کردن این جانوران به اصوات فوق می‌شود، افزود: دفندر قابل استفاده در صنایع، منازل، انبارها، کارخانجات مواد غذایی، مرغداری‌ها، دامداری‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، گلخانه‌ها، مزارع، نانوایی‌ها و قنادی‌ها است.

وی از جمله اهداف دفندر به تحقیق و بررسی مشکلات موجود در کارخانجات موادغذایی و بهینه سازی و کاستن مشکلات ناشی از وجود حشرات و موجودات موذی اشاره کرد و گفت: دفع حیوانات موذی، حشرات، جوندگان در سریعترین زمان، تاثیر حداکثری بدون هیچ آلودگی زیست محیطی، جلوگیری از بین بردن محصولات و عدم خسارت به منابع و نبود اثر نامطلوب و عوارض ناخواسته بر سیستم شنوایی و عصبی انسان از مزایای این دستگاه دفع حشرات موذی است.

به گزارش ایسنا، غفاری پیش از این برنده مدال طلای مسابقات اختراعات مالزی در سال 2013 و مسابقات اختراعات تایوان و کراواسی در سال 2014 و مدال نقره مسابقات جهانی سوئیس در سال 2014 بوده و اختراع خود را در سازمان مالکیتهای فکری WIPO به ثبت جهانی رسانده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار