فرش قشقائی و گبه فارس در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ثبت شد.
کد خبر: ۳۶۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰ 28 January 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: نيكرام منطقی رئیس اداره فرش دستبافت سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس گفت: با ثبت معنوی و جهانی فرش قشقايی و گبه، امكان جعل و كپی برداری از اين 2 محصول صنايع‌دستی از بين می رود.
 
وی با اشاره به اینکه صادرات فرش دستبافت استان فارس 14 درصد از كل صادرات فرش ايران را شامل می شود، افزود: رونق صادرات فرش قشقايی  از مزايای ثبت معنوی و جهانی اين 2محصول است.
 
نيكرام منطقی بیان کرد: سازمان جهانی مالکیت معنوی ( WIPO) یکی از 16 آژانس تخصصی سازمان ملل به ‌شمار می‌رود كه مقر آن در استكهلم سوئد بوده و از سال 1967 فعاليت خود را با هدف ثبت و تشویق آثار خلاقانه برای حمایت از مالکیت معنوی آثار و توليدات هنری و صنايع‌دستی، آغاز كرده است.
 
رئیس اداره فرش دستبافت سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: آباده، لری‌بافت، عرب، قشقایی، گبه و کشکولی، 6 محصول فرش دستبافت در استان فارس است، که در مناطق مختلف جغرافيايی اين استان، بافته و توليد می‌شود.
 
گفتنی است، گواهی ثبت جهانی  فرش قشقايی و گبه استان فارس روز 17بهمن‌ماه همزمان با افتتاح سيزدهمين نمايشگاه فرش دست‌بافت فارس، رونمايی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار