مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: یکی از آزادگان دوران دفاع مقدس از شهربابک در اسارت ۴ ماهه ‌قرآن کریم را حفظ کرد.
کد خبر: ۳۸۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 21 February 2017
سردار محمدرضا حسنی‌سعدی امشب در مراسم یادواره شهدای قرآنی استان کرمان در مسجد قائم کرمان اظهار‌داشت: دین اسلام به مسائل کوچک زندگی انسانها اشاره کرده و قرآن کتاب زندگی بشریت است.

وی با اشاره به اینکه انس با قرآن انسان را به سوی کمال سوق می‌دهد گفت: قرآن کریم قانون اساسی مسلمانان است و تدبر در قرآن برای همه برکت آفرین است.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان خاطراتی از شهدای همرزمش یادآور شد: شهید عبدالمهدی مغفوری حدود 20 جزء قرآن کریم را حفظ بود و به همه رزمندگان و دوستانش حفظ کردن و به همراه داشتن همیشگی قرآن را توصیه می‌کرد.

وی با بیان خاطراتی از دوران اسارتش گفت: تنها چیزی که به اسراء در دوران اسارت روح، امید و جان می‌داد خواندن و حفظ کردن قرآن بود.

حسنی‌سعدی با اشاره به اینکه یکی از اسرا که اهل شهربابک بود قرآن کریم را 4 ماهه حفظ کرد افزود: در یک آسایشگاه 34 نفر از آزادگان 30 جزء قرآن را در مدت کوتاهی حفظ کردند و با وجود فقط یک قرآن در آسایشگاه به صورت نوبتی ‌گیرمان می‌آمد.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان کرمان امسال برگزار شده است تصریح کرد: از مجموع شرکت کنندگان 235 نفر به مرحله استانی این مسابقات راه پیدا کردند.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به اینکه در بعضی شهرستان‌ها محافل قرآنی خانوادگی ویژه ایثارگران راه‌اندازی شده است گفت: بعضی از خانواده‌های شهدا محافل قرآنی ثابت دارند.

یادواره شهدای قرآنی استان کرمان از سری برنامه‌های هفته قرآن و عترت در استان کرمان بود که به همت هیئت شهدای بیت‌الله‌الحرام و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در مسجد قائم برگزار شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار