شهردار کرمان گفت: سه‌شنبه‌ هفته‌ جاری با حضور داورانی از تهران المان میدان آزادی از بین ۹۰ اثر ارسال شده، انتخاب می‌شود.
کد خبر: ۳۸۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 27 February 2017
علی بابایی یکشنبه شب در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه پنج دهنه از پل سیدی آماده است، گفت: سه دهنه از پل سیدی در کارگاه ساخته شده که با تأمین مالی، به محل حمل و نصب می‌شود.

علی بابایی با اشاره به نامه‌ای که در این رابطه به شورای اسلامی شهر نوشته است، گفت: مقرر بوده پل سیدی در سال ۹۰ یک‌ساله ساخته شود، اما کار ساخت پل طولانی و تا آبان ۹۴ تمدید شده است.

وی افزود: چون اعمال ماده ۴۶ در رابطه با پیمانکار، سرعت پروژه را کُندتر می‌کند، براساس توافق با پیمانکار مقرر شد کار با قیمت قبلی توسط پیماکار ادامه پیدا کند.

شهردار کرمان ادامه داد: بتن‌ریزی بخشی از پل سیدی، طی دوسه روز گذشته انجام گرفته؛ ضمن ای‌که پیمانکار قول داده دو دهنه باقی‌مانده را طی سه‌ماه آینده نصب کند.

بابایی خواستار تمدید سه‌ماهه‌ قرارداد پیمان‌کار پل سیدی شد.

در ادامه، اعضای شورا با پیشنهاد شورا مبنی بر تمدید قرارداد پیمان‌کار پل سیدی موافقت کردند و مقرر شد شهرداری بر اجرای پروژه نظارت دقیق داشته باشد تا کار با سرعت بیشتری انجام شود و پروژه در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

همچنین آسفالت معابر شهر براساس فاینانس، موضوع دیگری بود که مورد بررسی قرار گرفت.

در این رابطه مقرر شد علاوه بر انجام ۳۶ میلیارد تومان آسفالت معابر از طریق فاینانس در سال آینده، در سال‌جاری نیز با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز، به مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان، برخی معابر شهر کرمان از طریق ترک تشریفات توسط پیمانکار بخش خصوصی آسفالت شود.

در ادامه، محمدیاسین پنجعلی‌زاده عضو شورای اسلامی شهر کرمان، قرارداد پروژه‌ی گود خشت‌مال‌ها (صاروج پارس) را توافقی نامیمون دانست و گفت: در این توافق، ۲۰ میلیارد تومان زمین در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفته، اما اکنون قیمت زمین ۳۰۰ میلیارد تومان است؛ ضمن اینکه هنوز اتفاقی روی این زمین نیفتاده است.

وی افزود: متأسفانه قرارداد این پروژه به‌گونه‌ای منعقد شده که قابلیت به‌روز شدن ندارد.

پنجعلی‌زاده با بیان اینکه در این پروژه، فقط هزار پارکینگ به شهر و شهرداری می‌رسد، به موضوع خانه‌ شهر اشاره کرد و گفت: قیمت خانه‌ی شهر حداکثر ۱۰ میلیارد تومان است، اما با عنوان اینکه فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذار پهن کردیم، باید زمین ۳۰۰ میلیارد تومانی در مرکز شهر را به سرمایه‌گذار عمانی بدهیم.

شهردار کرمان نیز در این خصوص با بیان اینکه برای هر پروژه، اقتضای زمانی و مکانی وجود دارد، گفت: گودال خشت‌مال‌ها، چندین‌ سال معطل مانده بود و طی سال‌های گذشته، سه گروه وارد شدند تا این پروژه را اجرا کنند، اما به نتیجه نرسید.

بابایی افزود: طی سی‌چهل سال گذشته، استانداران و شهرداران وقت تلاش می‌کردند کار سی‌چهل سال معطل مانده، به سرانجام برسد که در نهایت با ورود سرمایه‌گذار و براساس مصوبات شورا، برای اجرای این پروژه چندین جلسه در ایران و عمان برگزار شد.

وی ادامه داد: اگر امروز قیمت زمین گودال خشت‌مال‌ها افزایش پیدا کرده، به دلیل این است که پروژه شکل گرفته است.

شهردار کرمان هم‌چنین با بیان اینکه ۲.۷ هکتار از این زمین متعلق به شرکت عمران مسکن‌سازان بوده و بقیه‌ املاک هم تملک شده است، گفت: در این پروژه، ۲۶۸ ملک تملک شد که کار بزرگی بود.

بابایی به پیشرفت پروژه اشاره کرد و گفت: اکنون، مشکل آب‌های زیرسطحی پروژه حل شده است.

وی افزود: دیوارها نیز تثبیت و زیرسازی انجام شده و سرمایه‌گذار اکنون در حال اجرای فونداسیون است.

بابایی ادامه داد: همچنین از ۱۵ هزار تن اسکلت، هفت تن آماده شده است.

شهردار کرمان با بیان اینکه محور گلبازخان طی هفته‌ آینده بازگشایی می‌شود، گفت: با بازگشایی محور گلبازخان و پیاده‌راه شدن میدان توحید، در محدوده‌ این میدان و بازار، نیاز به پارکینگ داریم که در این مجموعه سه هزار پارکینگ تأمین می‌شود.

بابایی افزود: اگر حوصله کنیم، در مرکز شهر یک مجموعه‌ ۱۸۰ مترمربعی تجاری و فرهنگی براساس الگوی ایرانی-اسلامی خواهیم داشت که می‌تواند منطقه را متحول کند.

شهردار کرمان در ادامه، به ارسال ۹۰ اثر مربوط به المان میدان آزادی اشاره کرد و گفت: سه‌شنبه‌ هفته‌ جاری با حضور داورانی از تهران، المان میدان آزادی از بین ۹۰ اثر ارسال شده، انتخاب می‌شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار