استاندار کرمان خواستار تقویت تجهیزات امدادی و امکانات خودرویی کرمان شد و گفت: پی گیری درخواست تامین اعتبار برای مناطق سیل زده استان کرمان در حال انجام است.
کد خبر: ۳۸۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 27 February 2017
علیرضا رزم حسینی یکشنبه شب در جلسه شورای مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به بارش های مطلوب در استان کرمان اظهار کرد: کرمان ۲۵ سال با خشکسالی های متوالی دست و پنجه نرم می کرد که این بارندگی ها در این شرایط نعمتی بزرگ برای استان به شمار می رود.

وی ادامه داد: در اثر بارندگی های اخیر تالاب جازموریان آب گیری شد، اما در کنار تمام اثرات مطلوبی که سامانه بارشی برای کرمان به همراه داشت شاهد بروز خسارت های ناشی از سیلاب در منطقه بودیم.

رزم حسینی گفت: خوشبختانه با اطلاع رسانی های مناسب و هشدارهایی که در خصوص احتمال وقوع سیلاب داده شد توانستیم از بسیاری خسارات به ویژه خسارت جانی جلوگیری کنیم به گونه ای که تنها یک نفر بر اثر سیلاب در استان کرمان جان خود را از دست داد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خانه هایی که دچار خسارت شده اند فرسوده بودند، افزود: چنانچه اطلاع رسانی در خصوص سرریز شدن سد نساء انجام نمی شد امروز شاهد خسارت های فراوانی بودیم.

استاندار کرمان از پی گیری درخواست تامین اعتبار برای مناطق سیل زده استان کرمان خبر داد و گفت: به محض تخصیص اعتبار کار بازسازی در این مناطق آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه بازسازی و احیاء قنوات به صورت اعتباری در حال انجام است، افزود: با توجه به وسعت و حادثه خیز بودن کرمان نیاز است ایستگاه های هلال احمر در سراسر استان ایجاد و تقویت شود.

رزم حسینی از ثبت حدود هزار مورد زمین لرزه طی سال جاری در کرمان خبر داد و گفت: همچنین با توجه به آمار بالای تصادفات این استان باید تجهیزات امدادی و امکانات خودرویی کرمان تقویت شود.

وی یادآور شد: در صورتی که اختیارات به استان ها تفویض شود شاهد تحول جدی در تمامی بخش ها از جمله بخش امدادی خواهیم بود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار