رئیس سازمان امور عشایری گفت: بیش از 140 میلیارد تومان طی 2 سال برای ساماندهی زنجیره تولید گوشت قرمز در جمعیت عشایر کشور اختصاص یافت.
کد خبر: ۳۸۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 27 February 2017
کرمعلی قندالی در حاشیه بازدید از مناطق اسکان عشایر شرق استان در شهرستان ریگان به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای ساماندهی تولیدات عشایری کشور چندین برنامه در قالب اقتصاد مقاومتی در کل کشور در دستور کار داریم.
وی افزود: یکی از این برنامه ها زنجیره تولید گوشت قرمز است که از محل صندوق توسعه ملی سالانه، اعتباراتی تخصیص می یابد و به متقاضیان این طرح واگذار می شود.
رئیس سازمان عشایری ایران گفت: یکی از فعالیت های عشایری کشور در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی در حوزه تنوع تولیدات گیاهی زراعی و باغی با هماهنگی جهاد کشاورزی می باشد که لایحه ای در این زمینه با قید یک فوریت در مجلس تصویب شده است.
وی اظهار کرد: با نهایی شدن لایحه و تخصیص منابع در حوزه های صنایع دستی و باغی و زراعی و زنجیره گوشت و صنایع دستی فعالیت هایی در کل کشور انجام خواهد شد.
قندالی گفت: این طرح به صورت پایلوت در بسیاری از استان های کشور و شهرستان های استان کرمان در حال انجام است.
وی همچنین از راه اندازی اداره عشایری ریگان طی یک سال آینده خبر داد و افزود: زیرساخت های اداره عشایری ریگان در سازمان فراهم شده است و در زمینه راه های عشایری در شورای عشایری استان پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.
رئیس سازمان امور عشایری در سفر به شهرستان ریگان از اسکان عشایر چاه ملک فردوس بازدید کرد.
2 هزار و 500 خانوار عشایری در شهرستان ریگان زندگی می کنند که 70 درصد عشایر شرق استان را شامل می شود. 
ریگان تا مرکز استان 285 کیلومتر فاصله دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار