معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه ۱۰ هزار واحد مسکونی در اثر سیلاب در استان کرمان دچار خسارت شدند، گفت: از این تعداد سه هزار واحد مسکونی شهری بودند.
کد خبر: ۳۸۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 27 February 2017
ابوالقاسم سیف الهی در جلسه شورای مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان کرمان اظهار کرد: در اثر فعالیت این سامانه شاهد ثبت ۵۰ درصد بارندگی در یک سال زراعی در استان کرمان بودیم.

وی دور برگشت بارندگی ها در استان کرمان را ۲۰ ساله دانست و افزود: این میزان بارندگی از سال ۷۵ در استان کرمان رخ نداده بود.

سیف الهی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار واحد مسکونی در اثر سیلاب در استان کرمان دچار خسارت شدند، گفت: از این تعداد سه هزار واحد مسکونی شهری بودند.

وی از آبگرفتگی دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر بردسیر خبر داد و یادآور شد: ۷۰۰ واحد مسکونی این شهر نیاز به بازسازی و مرمت دارد.

جانشین ستاد بحران استان کرمان گفت: همچنین ۱۴ هزار و ۴۰۰ راس دام سبک در بخش عشایری استان کرمان در اثر وقوع سیلاب تلف شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برق تمامی مناطق استان کرمان وصل است، افزود: عمده آب روستاها هم به صورت اضطراری وصل شده است.

معاون استاندار کرمان به مسدود شدن دو راه ارتباطی «بم-کرمان-زاهدان» و «کرمان-بردسیر» در اثر جاری شدن سیلاب اشاره و تصریح کرد: محور «بم-کرمان-زاهدان» ظرف ۱۲ ساعت بازگشایی شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار