مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: 75 هزار هکتار از بیابان های شرق استان از سال 1360 تاکنون بیابان زدایی شده و در این مناطق 14 هزار و 500 هکتار مالچ‌پاشی و 37 هزار هکتار جنگل‌کاری شده است.
کد خبر: ۳۸۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 06 March 2017
مهدی رجبی زاده در نشست ستاد مقابله با ریزگردها که به ریاست استاندار کرمان در استانداری برگزار شد با بیان اینکه در جهان مالچ پاشی آخرین راهکار برای مقابله با ریزگردهاست افزود: عملیات بیابان‌زدایی یک کار علمی است و مالچ پاشی بیابان های شرق استان کرمان تا سال 85 انجام و پس از آن متوقف شده است. 
وی با اشاره به اینکه بیابان زدایی یک کار درازمدت است اظهار کرد: از 28 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با بیابان زدایی، تاکنون 11 میلیون تومان تخصیص یافته است. 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: 600 میلیون تومان اعتبار استانی و 6 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار ملی در سال جاری برای بیابان زدایی در استان کرمان پیش بینی شده و این اعتبارات اختصاص یافته اما تمامی آنها محقق نشده است. 
وی با اشاره به اولویت بودن شهرستان ریگان برای بیابان زدایی گفت: مساحت 16 هزار هکتار از شهرستان ریگان طی پنج سال باید نهال کاری شود و در سال جاری بیش از 950 هکتار نهال در استان کرمان کاشته شده است.
رجبی زاده با اشاره به عملیات جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: طرح مقابله با ریزگردها در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان تدوین شده است. 
این نشست با حضور استاندار کرمان، معاون امور عمرانی استاندار، مدیرکل مدیریت بحران و مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری کرمان، مدیرکل حفاظت محیط زیست، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، فرمانداران و جمعی از مسئولان در استانداری کرمان برگزار شد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار