مدیرکل محیط زیست استان کرمان با اشاره به پدیده ریزگردها و وقوع توفان شن در شرق استان کرمان گفت: بهداشت و سلامت شهروندان این منطقه در معرض تهدید قرار دارد.
کد خبر: ۳۸۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 06 March 2017
محمود صفرزاده در جلسه ستاد مقابله با ریزگردها اظهار کرد: در حوزه شرق استان کرمان ۱۶ هزار هکتار دچار مشکل ریزگردهاست و این مشکل در شهداد هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بهداشت و سلامت شهروندان شرق استان کرمان به دلیل پدیده ریزگردها در معرض تهدید قرار دارد، افزود: ۲۰ مورد اقدامات زیست محیطی در استان کرمان انجام شده است.

صفرزاده با بیان اینکه در جنوب شرق کشور با دو چالش اساسی کم آبی و ریزگردها مواجه هستیم، گفت: براساس گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست این بحران ها به ابر بحران تبدیل شده اند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مقابله با بحران آب در استان کرمان ادامه داد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور طرح همیاران آب را دارای قابلیت الگوبرداری در سطح بین المللی دانست.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان تصریح کرد: طی سال های گذشته در حوزه ریزگردها مبارزه با معلول به جای علت انجام شده است.

وی منشاء ۹۰ درصد ریزگردهای خوزستان را برون مرزی دانست و افزود: بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و جازموریان در بروز ریزگردها در منطقه موثر هستند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان تاکید کرد: باید مکان هایی که برداشت رسوب از آنجا صورت می گیرد کنترل شود؛ وضعیت محمدآباد ریگان ریشه تاریخی دارد و جزء پیکره طبیعت منطقه است.

صفرزاده با اشاره به اینکه برای مقابله با ریزگردها نیازمند اعتبار هستیم، گفت: گرد و غبار محلی جزء پیکره استان کرمان است

صفرزاده با اشاره به لزوم مهار ریزگردها با بکارگیری روش های بیولوژیک و مالچ پاشی، ادامه داد: در این زمینه مالچ پاشی نفتی کمترین هزنیه را دارد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان تاکید کرد: مالچ پاشی در کانون های فعال باید در کوتاه مدت انجام شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار