استاندار کرمان مشارکت مردم برای مقابله با ریزگردها را ضروری دانست و گفت: باید برای مقابله با ریزگردها در شرق استان طرح 5 ساله برنامه ریزی شود.
کد خبر: ۳۸۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 06 March 2017
علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در نشست ستاد مقابله با ریزگردها در استانداری کرمان با بیان اینکه اعتبارات دولتی اختصاص یافته به منابع طبیعی ناچیز است افزود: مرگ منابع طبیعی را پیش‌فروش می‌کنیم.
وی تصریح کرد: توفان‌های شن در استان کرمان پیشینه بیش از 100 سال دارد و دولت‌های مختلف برای مقابله با ریزگردها تلاش هایی کردند اما خشکسالی‌های اخیر به افزایش توفان‌ شن کمک کرده است.
استاندار کرمان به رها کردن حقآبه از سدهای شرق استان اشاره کرد و گفت: گزارش عملکرد طرح همیاران آب استان کرمان به زودی ارائه خواهد شد.
وی بستن چاه‌های غیرمجاز را یکی از اهداف بزرگ طرح همیاران آب در استان کرمان ذکر کرد و افزود: بخشی از ریزگردها به دلیل وجود چاه های غیر مجاز و تخلیه سفره های آب زیرزمینی است.
رزم حسینی گفت: فرمانداران شرق استان مردم را برای مشارکت در مقابله با ریزگردها بسیج خواهند کرد.
وی با بیان اینکه ریزگردها مردم شرق استان را مورد آزار و آسیب قرار داده است افزود: شهرستان ریگان یکی از کانون‌های بزرگ ریزگردها در استان کرمان است.
استاندار کرمان گفت: اهمیت منابع طبیعی بر زندگی انسان‌ها بر کسی پوشیده نیست و منابع طبیعی را باید به نسل های آینده انتقال داد.
وی اظهار کرد: جلسه ویژه مقابله با ریزگردها را تشکیل داده‌ایم تا به راهکار عملی دست یابیم و با استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی به سمتی برویم که طرحی عمل‌گرایانه تهیه کرده و طبق زمانبندی نسبت به رفع توفان شن و ریزگردها اقدام کنیم.
این نشست با حضور استاندار کرمان، معاون امور عمرانی استاندار، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرکل حفاظت محیط زیست، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، فرمانداران و جمعی از مسئولان در استانداری کرمان برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار