جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۶۶۸ میلیارد ریال کالای قاچاق طی سال جاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 06 March 2017
سرهنگ ناصر فرشید در کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اظهار داشت: طی ۱۱ ماه سال جاری در سطح استان کرمان کالای قاچاق و ارز به ارزش بیش از ۶۶۸ میلیارد ریال کشف شده است.

وی با اشاره به کشف هزار و ۱۱۹ دستگاه وسایل نقلیه افزود: در زمینه کشفیات تجهیزات پزشکی ۳۲۶ درصد، لوازم آرایشی و بهداشتی ۳۵ درصد، کود شیمیایی۳ هزار و ۴۱۴ درصد، گوشی همراه ۲۸۸ درصد، اجناس میراث فرهنگی  و عتیقه جات ۱۲ درصد، سیگار دو درصد، منسوجات ۶۹۱ درصد افزایش کشف در ۱۱ ماه سال جاری در سطح استان کرمان داشته ایم.

فرشید بیان کرد: در ۱۱ ماه سال جاری با توجه به اقدامات و برنامه ریزی های که در سطح کلان و همچنین استان انجام شده با کاهش ۵۷ درصدی سوخت قاچاق روبرو هستیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: دام قاچاق شش درصد، کفش ۲۷ درصد افزایش در ۱۱ ماه سال جاری در سطح استان کرمان داشته ایم.  

وی ادامه داد: در راستایی امنیت سلامت مردم  و کاهش آسیب ها در ۱۱ ماه سال جاری بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ عدد مواد محترقه غیر مجاز در سطح استان کرمان کشف شده است.

سرهنگ فرشید عنوان کرد: در چند روز گذشته با سرقت احشام روبرو بوده ایم  و سارقین این احشام دستگیر شدند و در اعترافات خود بیان کردند که احشام را در بعضی از منازل ذبح می کردند و در قصابی ها به فروش  می رساندند.

وی افزود: در زمینه انبار برای نگهداری کالاهای قاچاق به ویژه در شهرستان های جنوبی و سیرجان  کمبود و مشکل داریم.

سرهنگ فرشید گفت: پوشاک قاچاقی که کشف می شود به دلیل عدم حضور کارشناس اجناس خارجی در سازمان صنعت و تجارت استان این امر واگذار به اصناف شده که در این زمینه نتوانسته ایم نتیجه خوبی داشته باشیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار