مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اعلام اینکه وضعیت بهداشتی در حوزه دام و طیور استان تحت کنترل است گفت: 90 درصد دام های شمال استان کرمان شناسنامه دار شده است.
کد خبر: ۳۸۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 06 March 2017
حسین رشیدی در نشست کمیته برنامه ریزی، هماهنگی نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان افزود: در سطح استان کرمان هر دامی که در کشتارگاه ها کشته می شود، هویت دار است.
وی تصریح کرد: حدود 10 هزار نفر شتر در سال جای مورد آزمایش قرار گرفته اند و چنانچه فاقد هر نوع بیماری واگیردار باشند، اجازه انتقال آنها داده می شود.
وی با اشاره به بهبود وضعیت کشتارگاه های دام استان کرمان گفت: راه اندازی کشتارگاه بم و تامین نیاز منطقه شرق استان موجب شده گوشت ها در پیش سرد کن قرار گیرند و این اقدام مهمی است.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بیان کرد: از آبان ماه شاهد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بودیم و اخیرا یک مورد در جیرفت و یک مورد نیز در کرمان شناسایی شد که بلافاصله پنج هزار قطعه مرغ در جیرفت معدوم و در کرمان نیز با همکاری فرماندار کرمان، کارهای لازم در اسرع وقت انجام شد.
وی تاکید کرد: زنجیره کامل تولید مرغ را در استان کرمان داریم که نیاز استان را تامین می کند و از شرایط بهداشتی بسیار خوبی نیز برخوردار است.
رشیدی گفت: با همکاری نیروی انتظامی از ورود پرنده زنده و کود مرغی به استان کرمان جلوگیری می شود و هیچکدام از کشتارگاه ها اجازه ندارند که مرغ زنده را از جایی وارد کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار