مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در استان داریم گفت: ۶۰ درصد از مددجویان کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۹۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 15 March 2017
یحیی صادقی صبح امروز در آیین تجلیل از زنان کارآفرین خانواده کمیته امداد امام (ره) استان کرمان با اشاره به اینکه 60 درصد از مددجویان کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند اظهار داشت: در استان کرمان بالغ بر 60 هزار بانوی سرپرست خانوار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 100 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) در استان کرمان داریم گفت: خوشبختانه زمینه توانمندسازی و فراهم شدن درآمد ثابت برای بسیاری از آنها فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با تاکید بر اینکه زنان سرپرست خانوار رسالت سنگینی برعهده دارند تصریح کرد: آنها در کنار نقش مادری، نقش پدری را نیز در خانواده بر عهده دارند و خوشبختانه بسیاری از آنها فرزندان موفقی را تحویل جامعه دادند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این خانواده‌ها در این راه تاکنون موفق عمل کرده‌اند گفت: بسیاری از این زنان نه‌تنها برای خانواده خود ایجاد اشتغال کرده‌اند که بعضی برای 10 خانواده دیگر نیز اشتغال‌زایی ایجاد کرده‌اند.

صادقی با بیان اینکه کمیته امداد امام(ره) با کمک و همکاری مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان موفق به برطرف کردن مشکلات بسیاری از این زنان شده است گفت: توانمندسازی، روان‌سازی، ایجاد اشتغال و اعطای تسهیلات از جمله اقدام این سازمان در این زمینه است.

وی خاطر نشان کرد: کمیته امام(ره) در کنار دیگر اقدامات آموزش بانوان، مشاوره و توان‌سنجی آنها را نیز در جهت خودکفایی این قشر انجام می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه همه بانوان کارآفرین که به تنهایی مسئولیت اداره یک خانواده را برعهده دارند موفق بوده و کار آنها قابل تقدیر و ستایش است گفت: در این مراسم تنها از تعداد کمی از این زنان نمونه تقدیر به عمل می‌آید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار