عضو هییت علمی جهاد دانشگاهی کرمان با اشاره به مسیرهای ترانزیت، ابراز کرد: براساس تناژ بار صادرات استان کرمان بیشتر از واردات کالا می باشد که نشانگر این می باشد که استان کرمان صادرات محور می باشد.
کد خبر: ۳۹۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 15 March 2017
حسن سیف الهی عصر امروز 24 اسفندماه در کنفرانس پانل های تخصصی تحلیل روندها و بررسی اهداف استان کرمان با محوریت ساختار حمل و نقل ارتباطات در جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: در سال 79 بیشترین سهم راه های استان متعلق به حوزه شهرستان های جیرفت و کهنوج بوده، بطوریکه 14.8 درصد راه های استان در حوزه شهرستان جیرفت بوده است.

وی با بیان این مطلب که در سال 92 بیشترین طول راه های استان کرمان به شهر کرمان تعلق دارد، عنوان کرد: در سال 92 شهرستان های کهنوج، زرند و رفسنجان بیشترین تراکم راه های استان را داشته اند.

این عضو هییت علمی جهاددانشگاهی استان کرمان ادامه داد: دو خط راه آهن در استان کرمان وجود دارد، ضمن آنکه استان کرمان دارای 5 فرودگاه می باشد که فرودگاه شهر کرمان درجه یک و مابقی فرودگاه های استان درجه 4 می باشند.

وی اظهار کرد: برای رتبه بندی مجموع شاخص های ظرفیت راه ها ریلی، هوایی برای شهرهای استان محاسبه شده است که دو شهر کرمان و رفسنجان از نظر دسترسی به شبکه ارتباطی از وضعیت بسیار خوب و 19 شهرستان در وضعیت خوب و 25 شهرستان وضعیت متوسط و 2 شهرستان ما ضعیف می باشد.

سیف الهی با اشاره به مسیرهای ترانزیت، ابراز کرد: براساس تناژ بار صادرات استان کرمان بیشتر از واردات کالا می باشد که نشانگر این می باشد که استان کرمان صادرات محور می باشد.

این عضو هییت علمی جهاددانشگاهی استان کرمان درصد زیادی از راه های استان کرمان را تحت کنترل استان هرمزگان دانست و تصریح کرد: بیشتر شبکه راه های اصلی در شمال استان متمرکز شده اند و جنوب اینگونه نمی باشد که باید در برنامه ریزی ها این مورد لحاظ گردد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار