استاندارکرمان گفت: طی دو ماه آینده بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی در ماهان افتتاح می شود.
کد خبر: ۴۱۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 03 May 2017
علیرضا رزم حسینی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت مقام معلم با حضور معاون حقوقی رییس جمهور در مصلی امام علی(ع) کرمان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم اظهار داشت: در این دولت سعی شد توسعه متوازن در استان  دیده شود و ردیف مستقل بودجه به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان برای سال جاری تنظیم شده است.

وی عنوان کرد: اتصال خط راه آهن جیرفت به راه آهن سراسری کشور با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال جاری تصویب شده است.

رزم حسینی بیان داشت: نگاه ما به سرمایه گذار در سطح استان کرمان نگاه به عنوان مجاهدان اقتصادی است و ما زیر پای سرمایه گذاران استان فرش قرمز پهن کرده ایم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۶ هزار میلیارد تومان از تفاهمنامه های امضا شده سرمایه گذاری در استان کرمان در حال اجراست، تصریح کرد: بعد از برجام در اقتصاد ایران فضای خوبی به وجود آمد و موفق شدیم سه میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در پروژه های استان کرمان جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه  صادرات استان کرمان در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد نسبت به سال ۹۲ داشته است، گفت: در سال گذشته ۳۲ هزار و ۸۰۲ شغل در استان کرمان ایجاد شده است.

رزم حسینی تاکید کرد: نرخ مشارکت اقتصادی مردم استان کرمان که نشان دهنده امید به زندگی و سرمایه گذاری است، این شاخص ۴.۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: میزان سپرده های بانکی استان قبل از دولت تدبیرو امید هفت هزار میلیارد تومان بود که در پایان سال گذشته این رقم به ۳۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

استاندار کرمان عنوان کرد: سال گذشته در استان کرمان ۹۵ هزار خودرو تولید شده و ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در خودروسازی بم مشغول به کار هستند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه  در استان کرمان سه هزار و ۴۷۲ مگاوات برق تولید می شود، بیان کرد: کرمان صادرکننده برق به استان های دیگر است.

استاندار کرمان ابراز داشت: طی دو ماه آینده بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی را در ماهان افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ اثر تاریخی و فرهنگی در دولت تدبیر وامید در استان کرمان مرمت و بازسازی شده است، تصریح کرد: ۹۵ هزار نفر گردشگر خارجی  در سه سال و نیمه گذشته به استان کرمان سفر کرده اند.

رزم حسینی گفت: در افتتاح  پروژه های درمانی روز گذشته در استان کرمان، وزیر بهداشت اعلام کرد که اگر روز اول از وضعیت درمان استان ابراز شرمندگی کردم، امروز افتخار می کنم که وضعیت بیمارستان ها و درمان استان کرمان نسبتا مطلوب است و به همین دلیل کرمان رتبه برتر سلامت را در مجمع ملی سلامت به دست آورد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه  آموزش و پرورش مرکز تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآمد و سرمایه اجتماعی است، بیان داشت: سرمایه اجتماعی با دروغ نگفتن به وجود می آید و باید با مردم صادق باشیم.

و ی ادامه داد: معلمان باید دانش آموزان را با صداقت و راستگویی تربیت کنند زیرا این معلم ها هستند که با آموزش راستگویی به دانش آموزان، سرمایه های اجتماعی را می سازند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار