مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته۸۸۰میلیارد ریال اعتبار به دهیاری های رفسنجان واگذار شده است، گفت: این رقم ۲۰ درصد اعتبارات استانی است.
کد خبر: ۴۱۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 06 May 2017
هادی شهسوارپور عصر چهارشنبه در همایش دهیاران شهرستان رفسنجان اظهار داشت: با توجه به شعار امسال، خاستگاه اقتصاد مقاومتی در روستاها مشخص شده است چرا که اگر توسعه‌ای در کشور صورت گیرد باید از روستاها آغاز شود.

وی بیان داشت: اطلاعات و آمار روستاها باید به صورت دقیق جمع‌آوری شود و در اختیار بخشداران، فرمانداری و استانداری قرار گیرد و این آمار باید در تمام دهیاری‌ها وجود داشته باشد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان از تهیه سند توسعه روستاها خبر داد و اظهار کرد: جمعیت روستایی کشور سال ۹۰، ۲۹ درصد بوده و سال گذشته سه درصد کم شده است که کاهش جمعیت تهدید است لذا باید از تمام ظرفیتهای روستاها نهایت استفاده را ببریم.

شهسوارپور تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهایی که دهیاران باید ورود کنند بحث اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاهاست که در این صورت می‌توانیم در کنار کارهای زیربنایی مردم را در روستاها ماندگار کنیم و روستاهای ما رونق پیدا کنند.

وی اضافه کرد: در سه سال گذشته و در دولت تدبیر و امید ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار به دهیاری های شهرستان رفسنجان واگذار شده که این رقم ۲۰ درصد اعتبارات استان را تشکیل می دهد و این مبلغ در مدت مشابه دولت قبل ۵۳ میلیارد تومان بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار