مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت: در هفته بسیج سازندگی امسال ۱۳۰ پروژه عمرانی و غیرعمرانی با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از برنامه‌های محرومیت‌زدایی سپاه ثارالله کرمان راه‌اندازی و کلنگ‌زنی می‌شوند.
کد خبر: ۴۱۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 07 May 2017
سرهنگ پاسدارحجت‌الله پاداش ظهر امروز در نشست خبری که در آستانه 17 اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی برگزار شد اظهار داشت: برنامه‌های بسیج سازندگی در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: تمام تلاش خود را به کار بردیم تا در زمینه بهبود وضعیت معیشت مردم دست در دست هم داده و در راستای شعار سال اقدامات خوبی داشته باشیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان رسالت‌های کلی بسیج سازندگی سپاه را پاسداری از انقلاب و کمک به توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: قانون بسیج سازندگی در سال 86 به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بسیج سازندگی گفت: کار در حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی و حوزه اقتصاد مقاومتی دو حوزه‌ ماموریتی خاص ما در بسیج سازندگی است.

پاداش با بیان اینکه خدمت بی‌منت به مردم وظیفه ما در بسیج سازندگی است گفت: در سال 95 برگزاری اردوهای جهادی و اردوهای هجرت شاخص‌ترین برنامه‌های ما بودند.

وی با بیان اینکه اردوهای هجرت با هدف پرکردن ایام فراغت دانش‌آموزان انجام می‌شود گفت: در راستای این طرح 5 هزار و 669 نفر از دانش‌آموزان 240 مدرسه در استان را مرمت و نوسازی کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه 7 هزار و 178 نفر در قالب بسیج طلاب و دانشجویی، 14هزار و 563 هزار نفر بسیج دانش‌آموزی و محلات، 4 هزارو 832 نفر در قالب بسیج متخصصین و 16 هزار و 323 نفر در حلقه‌های صالحین در سال گذشته شرکت کردند گفت: این طرح‌ها در قالب اردوهای جهادی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح‌ها به 6 هزار و 140 نفر معاینه عمومی، 2 هزار و 374 نفر معاینه توسط متخصص، 680 نفر معاینه زنان و 3 هزار و 350 نفر خدمات دندانپزشکی توسط گروه های جهادی ارائه شده است.

پاداش  با اشاره به توزیع 3 هزار و 152 قلم اقلام بهداشتی و سلامت، 800 نفر بینایی‌سنجی، 4 هزار و 667 قلم داروی رایگان و 2 هزار و 290 مشاوره روانشناسی در سال گذشته در استان کرمان توسط گروه‌های جهادی انجام شده است گفت: 181 تیم بهداشتی درمانی، دو بیمارستان صحرایی، دو تیم تخصصی به مناطق محروم استان کرمان اعزام و به 16 هزار نفر خدمات رایگان ارائه شده‌است.

وی با اشاره به اجرای طرح بسیج همراه با کشاورز ابراز داشت: در سال گذشته 183 شبکه بسیج همراه کشاورز را در استان پشتیبانی کردیم و 41 همایش علمی کردن کشاورزی در استان برگزار شده است.

پاداش با تاکید بر اینکه  بیشتر اقدامات ما در حوزه عمرانی است گفت: 386 پروژه مرمت و زیباسازی و احداثی در بخش‌های عمرانی با همکاری گروه‌های جهادی انجام شده‌است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی 21 میلیارد تومان اعتبارات داخلی جهت اعطای تسهیلات به استان اختصاص داده شده بود که 18 میلیارد تومان آن معادل 83 درصد جذب شده و یک هزار و 550 کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در استان راه‌اندازی شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت: در هفته بسیج سازندگی امسال 130 پروژه عمرانی و غیرعمرانی با اعتبار 2 میلیارد و 300 میلیون تومان از برنامه‌های محرومیت‌زدایی سپاه ثارالله کرمان راه‌اندازی و کلنگ‌زنی می‌شوند.

وی تصریح کرد: امسال 80 پایگاه مقاومت با اعتبار دریافتی از برنامه و بودجه ساخت‌وساز خواهد شد.

پاداش خاطرنشان کرد: توجه ویژه به محرومان و حاشیه شهرها و مناطق آلوده با عنوان طرح کرامت اجرا می‌شود.

وی کیفی‌سازی و تخصصی کردن حلقه‌های صالحین را از برنامه‌های امسال بسیج سازندگی برشمرد و گفت: 6 همایش منطقه‌ای در 6 نقطه از استان برای طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار