مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با تبیین حایگاه معلم در جامعه گفت: معلم در کلاس درس تکلیفی و بخشنامه‌ای تدریس نمی‌کند و نیاز به انگیزه‌های معنوی دارد.
کد خبر: ۴۱۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 07 May 2017
محمد محسن‌بیگی امروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان در مصلی امام علی‌(ع) اظهار‌داشت: معلمان در تمام طول تاریخ نقش و جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله شهید مطهری گفت: شهید مطهری در همه زمینه‌ها از جمله روش، اخلاق و سلوک معلمی منحصر به فرد بود.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه شهیدان باهنر و ایرانمنش از شهدای شاخص معلم استان کرمان هستند افزود: جامعه معلمی، همواره جامعه‌ای پاک، متعهد، ایثارگر و ازخود‌گذشته بوده و نقش معلمان در دوران انقلاب اسلامی در هدایت دانش‌آموزان برای پیروزی انقلاب انکار‌ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس هم معلمان در میدان جبهه و جهاد حضور داشتند و 6 هزار شهید معلم در سراسر کشور وجود دارد خاطر‌نشان کرد: پیشرفت علمی کشور با وجود معلمان محقق شده و میزان سواد‌آموزی کشور در اوایل انقلاب از 50 درصد به 8 درصد رسیده است.

محسن‌بیگی از وجود 46 هزار معلم در استان کرمان خبر داد که کار تعلیم و تربیت را بر عهده دارند گفت: امروز در دور‌افتاده‌ترین نقاط استان معلمان وجود دارند.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان بیش از 560 هزار نفر دانش‌آموز تحت آموزش قرار گرفته‌اند افزود: برای تحقق عدالت آموزشی در همه شهرستان‌ها، امکانات آموزشی فراهم است و در استان کرمان حدود 5 هزار مدرسه وجود دارد که اداره آنها هم کار بسیار سختی است.

وی در تبیین جایگاه معلم با بیان اینکه هر روزی که در کشور جریان تعلیم و تربیت برقرار است را باید روز معلم بدانیم بیان کرد: تکریم معلمان، تکریم جامعه است و هیچ روزی را نمی‌توان بدون وجود معلم، تصور کرد.

محسن‌بیگی با اشاره به اینکه آتش درون معلم سرد و سلامت است گفت: معلم چراغ هدایت جامعه و کشتی نجات است و هر جامعه‌ای که توسعه یافته است به معلمان خود احترام گذاشته و سرنوشت همه جوامع در گرو موفقیت معلمان است.

وی با بیان اینکه دین اسلام نیز معلمان را بسیار تکریم کرده و در این مورد آیاتی در قرآن کریم آمده است افزود: متاسفانه گاهی مواقع در جامعه خلط مبحث می‌شود در صورتی که معلمان بیشتر از آنچه که به تامین معیشت نیازمند باشند، به نگاه مثبت جامعه و مسئولان نیازمند هستند.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه پایگاه اجتماعی معلم ارتباط مستقیمی با ارزش علم و دانش‌آموزی دارد اظهار داشت: اگر به‌دنبال ارتقای جایگاه علمی کشور هستیم، باید معلم را قدر بدانیم و قدر بشناسیم.

وی با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که اگر به جایی رسیده مدیون معلم خود نیست گفت: معلم در کلاس درس تکلیفی و بخشنامه‌ای تدریس نمی‌کند و نیاز به انگیزه‌های معنوی دارد.

محسن‌بیگی با اشاره به اینکه مسئولان آینده کشور از خروجی‌های همین مدارس هستند افزود: این معلمان هستند که مدیران آینده کشور را تربیت می‌کنند و اگر مدیران توانمند و پاکدست می‌خواهیم در مرحله اول باید معلمان را تکریم کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه وجود شبکه‌های مجازی و دسترسی آسان دانش‌آموزان به این شبکه‌ها، مشکلاتی را ایجاد کرده است تصریح کرد: باید خانواده‌ها در کنار معلم فرزندان خود را کنترل کنند و معلم به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه موفق باشد و همه ارکان نظام باید برای تربیت نسلی موفق به مدد آموزش و پرورش بیایند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار