رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از دو هزار و ۷۰۰ شعبه اخذ رای در سراسر استان در نظر گرفته شده است گفت: اسامی نهایی نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا فردا به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود.
کد خبر: ۴۱۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 07 May 2017
احمد انارکی‌محمدی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار‌داشت: انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان در 23 شهرستان، 71 شهر و 58 بخش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار و 700 شعبه اخذ رای در سراسر استان در نظر گرفته شده است افزود: حدود 5 هزار صندوق رای نیز برای برگزاری انتخابات ایجاد می‌شود.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان با بیان اینکه حدود دو هزار و 500 روستا در استان کرمان وجود دارد خاطر‌‌‌نشان کرد: از دو هزار و 719 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده، 719 شعبه شهری و دو هزار شعبه روستایی هستند.

وی با اشاره به اینکه در 8 شهرستان استان از 23 شهرستان، انتخابات شوراها به صورت الترونیکی انجام می‌شود گفت: انتخابات شوراها در شهرستان‌های زرند، رفسنجان، سیرجان، بافت، شهربابک، بم، کهنوج و جیرفت الکترونیکی برگزار می‌شود.

انارکی‌محمدی با بیان اینکه فردا اسامی نهایی کاندیداها به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود افزود: تا کنون 397 نفر از داوطلبین توسط هیئت‌های اجرایی رد‌صلاحیت شدند و 196 نفر هم از کسانی که به هیئت نظارت معرفی شدند توسط هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان رد صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم فرصت را برای حضور همه مردم فراهم کنیم تصریح کرد: اصل و اساس در تایید صلاحیت‌ها برائت و قانون‌مداری بود سلیقه‌ای عمل نکرده‌ایم.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه نتیجه انتخابات باید افزایش اقتدار نظام باشد گفت: مردم باید با حضور گسترده، توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه در بحث تبلیغات زودهنگام نیز تخلفاتی انجام شده و فضای مجازی رصد می‌شود افزود: قاضی ویژه جرائم انتخاباتی در استان و شهرستان‌ها تعیین شده و تا انتهای زمان برگزاری انتخابات، روند انتخابات بررسی و تخلفات پیگیری می‌شود.

انارکی‌محمدی با اشاره به اینکه پرونده تمام افرادی که از رای هیئت نظارت شاکی بودند، مجدد بررسی شده است اظهار داشت: فراتر از قانون عمل نکردیم و استعلام از مراجع چهارگانه انجام شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار