رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه در صادرات محصولات کشاورزی موفقیت‌های چشمگیری نداشتیم، گفت: باید این حوزه با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم توجه و تقویت شود.
کد خبر: ۴۱۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 07 May 2017
احمد کبیری ظهر امروز در نشست با روسای سازمان نظام مهندسی کشور در جیرفت اظهار داشت: بخش کشاورزی در جنوب کرمان توسعه چشم‌گیری داشته است.

وی با اشاره به 80 میلیون جمعیت ایران، تصریح کرد: تامین امنیت غذایی یکی از اهداف مهم دولت است که متولیان بخش کشاورزی سهم بسزایی در این زمینه دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی حفظ نمی‌شود، عنوان کرد: بخش کشاورزی که ما در اختیار داریم یک ظرفیت بزرگ در این زمینه به‌حساب می‌آید.

وی عنوان کرد: همچنین حفظ امنیت غذایی کشور به دوش تلاش‌گران عرصه تولیدات کشاورزی است به این خاطر باید توجه بیشتری در این حوضه صورت پذیرد.

کبیری با بیان اینکه ما در صادرات محصولات کشاورزی کشور موفقیت‌های چشمگیری نداشتیم گفت: باید این حوزه با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم توجه و تقویت شود.

وی با بیان اینکه 220 هزار نیروی متخصص عضو نظام مهندسی کشور هستند گفت: این یک ظرفیت بزرگ برای کشاورزی کشور است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه کیفیت علمی دانشگاه‌ها پایین است، اظهارداشت: باید زمینه حضور نیروهای متخصص به‌صورت جدی در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای آموزش نیروهای متخصص در حوزه کشاورزی باید هزینه کنیم گفت: این هزینه برای تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و مرغوب لازم و ضروری است.

کبیری با بیان اینکه اگر تولیدکنندگان بخش کشاورزی ساماندهی شوند روزبه‌روز شاهد موفقیت‌های این بخش مهم و حیاتی  هستیم تصریح کرد: باید آموزش مهندسین کشاورزی را بالا ببریم تا کشاورزان و تولیدکنندگان به ما اعتماد کنند.                                   

وی سودآورترین سرمایه‌های کشور را تجربه گذشته دانست و گفت: باید از گذشتگان در تولیدات کشاورزی درس بگیریم و خطاهای گذشته را تکرار نکنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور افزود: در بعضی از تولیدات کشاورزی 30 درصد افزایش تولید داشتیم که این نشان از ظرفیت‌ بالای تولید کشور است.

وی با اشاره به مشکلات پیش‌روی کشاورزان‌ اظهارداشت: ما مشکل تولید در کشور نداریم، مشکل ما مشکل بازار است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار