پدر شهید احمدی روشن با انتقاد از وضعیت سایت فردو گفت: تاکنون تعهدات برجام به صورت یک جانبه از سوی ایران اجرایی شده است.
کد خبر: ۴۱۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 07 May 2017
رحیم احمدی روشن ظهر شنبه در نشست خبری اظهار داشت: امیدوارم خداوند به ما بصیرت عنایت کند تا قدم هایی که بر می داریم برای رضای خدا و همچنین در جهت روشنگری مردم باشد تا بدانند در چه مقطعی از زندگی خود سیر می کنند.

پدر شهید احمدی روشن با اشاره به اینکه خداوند مردم را در مورد سرنوشت خود دخیل می کند تا سرنوشت خودشان را خودشان رقم بزنند، بیان کرد: این یک واقعیتی که مردم می توانند عزت، اقتدار و آرمان ها را برای خود انتخاب کنند یا اینکه خدای ناکرده زیر بار منت استکبار جهانی برند و کسانی رو انتخاب کنند که متاسفانه این راه را در چهار سال گذشته رفته اند و هم اکنون هم دست بردار نیستند.

وی تصریح کرد: این وظیفه ما است که اگر مخاطب و تریبون در اختیار ما هست این راه برای مردم روشن کنیم و در راهی قدم برداشته نشود که مورد رضای خداوند و مردم شهید پرور و قهرمان ایران اسلامی قرار نگیرد.

تیمی دلسوز و دشمن شناس بر سر کار بیاید

پدر شهید احمدی روشن بیان داشت: مردم باید بفهمند تیمی باید سرکار بیاید که در راس آن فرد دلسوز، دشمن شناس، فعال، مسلمان، شیعه علی بن ابی طالب (ع) و کسی باشد که از مواضع مردم و منویات رهبر معظم انقلاب که همان خواسته های مردم انقلاب ایران باشد حمایت، حراست و حفاظت کند.

وی با اشاره به اینکه از ویژگی های شخصیتی شهید مصطفی احمدی روشن ولایتمداری مداری است، افزود: شهید احمدی روشن یک فرد بصیر، ولایت مدار و خط قرمزش مقام معظم رهبری بود.

احمدی روشن بیان داشت: شهید احمدی روشن فردی شوخ و بذله گو بود و با همه افکار در این مورد کنار می آمد و باعث خوشحالی همه می شد.

وی گفت: در روز ۹ دی مردم در عرض چند ساعت طومار فتنه گران را در هم پیچیدند و به زباله تاریخ سپردند مصطفی که درگیری های شغلی به او اجازه نمی داد یک الی دو ساعت از شغلش بزند در روز ۹ دی به همراه نوزاد و همسرش در راهپیمایی ۹ دی شرکت کرد و به ما تاکید داشت که این وظیفه را به نحو احسن انجام دهیم.

احمدی روشن گفت: او معتقد بود که حالا دیگر نباید رهبری تنها بماند و وظیفه ما بود که باید این را در عمل نشان بدهیم.

پدر شهید احمدی روشن عنوان کرد: مصطفی زمانی که سایه شوم استکبار جهانی از روی صنعت هسته ای ما توسط رهبر معظم انقلاب برداشته شد احساس کرد در یک جبهه به خصوص حضور پیدا کند و خود را از سربازان و سرداران جبهه صنعت هسته ای دانست که باید در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکند.

وی تا کید کرد: با یک اکیپ چهار الی پنج نفره از دوستانش چندین شبانه روز بدون استراحت زحماتی متحمل شد که صنعت هسته ای ما به غنی سازی ۳.۵، ۵ درصد و نهایتا ۲۰ درصد برسد، به این دلیل که جزء منویات مقام معظم رهبری بود.

 احمد روشن افزود: در آن مقطع زمانی این مصطفی ها بودند در این جبهه حاضر می شودند و شبانه روز برای اقتدار و آرمان های مردم مسلمان ایران اسلامی کار می کردند و این وظیفه را به نحو احسن انجام داد.

وی از ولایت مداری و بصیرت به عنوان ویژگی های شهید مصطفی احمدی روشن نام برد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مورد برجام  فرمودند «ما بد عهدی نمی کنیم» یعنی به این عهدی که مسئولین ما بسته اند متعهد باشیم، به شرطی که طرف مقابل ما هم به تعهدات خود عمل کند و تعهدات یک طرفه نباشد.

تعهدات برجام یک طرفه اجرایی شده است

پدر شهید احمدی روشن بیان داشت: متاسفانه تعهدات ما از روزی که قرارداد برجام نوشته شده یک طرفه بوده است، تنها ما به برجام عمل کرده ایم؛ الان کسانی هم کاندیدای ریاست جمهوری شده اند باید این مسئله را لحاظ کنند که تعهدات دو طرفه باشد.

وی تصریح کرد: پیش از اینکه قرارداد برجام نوشته شود متاسفانه مسئولان ما آمدند حدود ۴۵۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده را اکسید کردند که این کار بسیار بد و زشتی بود پیش از اینکه قرار داد بنویسند و متعهد شوند.

وی گفت: تعداد ۱۹هزار دستگاه سانتریفیوژ نسل یک داشته ایم که حدود ۱۲ الی ۱۳ هزار مورد آنها را بر چیدند و متاسفانه به گونه ای با عناد بعضی از آقایان این دستگاه ها را با عجله برچیدند که اگر در آینده احتیاج به این دستگاه های سانتریفیوژ داشته باشیم به گفته دانشمندان هسته ای این ها دیگر به درد ما نخواهد خورد.

پدر شهید احمدی روشن عنوان کرد: حدود ۱۱ تن اورانیوم غنی شده ۳.۵ درصد داشتیم که تنها ۳۰۰ کیلوگرم برای ما گذاشتند و حدود ۱۰ تن و ۷۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده ۳.۵ درصد را یکجا تقدیم روسیه کردیم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که تبادل کالا یکباره نباشد؛ یعنی همین ۱۰ تن و ۷۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده ۳.۵ درصد را نباید یکباره تقدیم دشمن می کردند اما این کار را کردند و اسم این رو تبادل آفتاب گذاشتند که این عقب نشینی بزرگی در مقابل دشمن بود و این دشمن را مغرور کرد.

سایت فردو مانند زمین فوتبال شده است

پدر شهید احمدی روشن عنوان کرد: افراد دلسوز جامعه مانند نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از مشاهده سایت فردو عنوان کردند که بیشتر به یک زمین فوتبال شباهت دارد تا سایت فردو.

وی گفت: از آن بدتر و خجالت آور این بود اخیرا رئیس جمهوری و صالحی آمدند یک دستگاه سانتریفیوژ نسل هشت را که ما فقط همین یک دستگاه رو داریم رونمایی کردند و گفتند ما از این به بعد می خواهیم از این دستگاه پیشرفته سانتریفیوژ استفاده کنیم.

پدر شهید احمدی روشن بیان کرد: من خدمت همه مردم ایران اسلامی به ویژه مردم  قهرمان استان کرمان عرض کنم که شما یا خودتان را بازی می دهید و یا عوام فریبی می کنید و یا فکر می کنید دشمن احمق است.

وی گفت: نمی شود مردم را بازی داد و عوام فریبی کرد و این برای شما دستاورد نبود و دستاورد شما این بود رئیس جمهور بگوید که هر چه تعداد سانتریفیوژها بیشتر باشد برای ما اقتدار نمی شود. این سانتریفیوژ نسل هشت حاصل تلاش مصطفی و همه دانشمندان هسته ای است که اکنون بیکار کرده اید.

وی تصریح کرد: می خواهم از مردم سوال کنم و به رئیس جمهور و صالحی عرض کنم پس اقتدار و آرمان های ما چیست؛ دست گدایی پیش دشمن دراز و از دشمن طلب کمک کنیم؟ دولتی که ۲۰ تریلیون دلار بدهکاری دارد این چه دردی می تواند از مردم ایران دوا کند؟

وی گفت: این ها آمده اند از ما بکنند و ما را بمکنند منتها متاسفانه دولت ما خواب است و به این نتیجه رسیده به هر ترتیب شده آمریکا و کشورهای قلدر و استعمارگر را کعبه آمال و آرزوهای خود قرار دهد و با این کار جای خود را در بین مردم خالی کند.

واکنش به سخنان جهانگیری و روحانی در خصوص عدم برکناری دانشمندان هسته ای

وی بیان کرد: دیشب در مناظره تلویزیونی جهانگیری و روحانی می گویند ما هیچ کس را از کار برکنار نکرده ایم و هیچ یک از دانشمندان هسته ای را اخراج نکرده ایم این یک دروغ بزرگی است و این هم به مانند دروغ بزرگی بود که گفت «ما به مردم قول ندادیم طی ۱۰۰ روز مشکل اقتصادی مردم را حل کنیم».

پدر شهید احمدی روشن بیان کرد: مجددا یکی از مفاد برنامه های انتخاباتی رئیس جمهور این است که در طول ۱۰۰ روز  کارهایی دارم انجام می دهیم". اگر شما این قول را ندادید، چرا دوباره مسئله ۱۰۰ روزه را عنوان می کنید پس بدانید دروغ می گویید.

وی عنوان کرد: در مقام رئیس جمهور نباید به مردم دروغ بگویید اما دوباره دروغ می گوید؛ دیگر جایگاهی در بین مردم برای شما ایجاد نمی کند لذا ما در این موقعیت حساس بدانیم به چه کسانی رای بدهیم و چه کسانی رو به خودمان مسلط کنیم.

پدر شهید احمدی روشن افزود: چهار سال دروغ  گفتند و سر مردم ایران کلاه گذاشتند و همه چیز را به مذاکرات و تحریم ها وصل کردند؛ شما به چه رویی از مردم دوباره رای می خواهید؟

وی گفت: این مردم باید ضرب و شصت خود را که در اوایل دولت شما «نه» بزرگی در مورد یارانه ها گفتند بار دیگر تکرار کرده و نه بزرگ را در پای صندوق های رای به شما بگویند و شما را تنبیه کنند تا بشناسید که با چه مردمی طرف هستید.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار