طی مراسمی تماشاخانه بم پس از اتمام مراحل ساخت توسط شهرداری بم به انجمن نمایش این شهرستان واگذار شد.
کد خبر: ۴۲۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 08 May 2017
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان صبح یکشنبه در این مراسم گفت: از تفاهم نامه ای که در سال ۹۴ مابین استادار کرمان و وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ساخت شش تماشاخانه در استان کرمان امضا شد، تماشاخانه شهرهای بم و زرند اولین تماشاخانه هایی هستند که آماده واگذاری به هنرمندان شدند و تماشاخانه های دیگر در شرف تکمیل یا در مرحله آغاز عملیات اجرایی است.

محمد رضا علیزاده با تقدیر از شهردای بم به دلیل ساخت و واگذاری تماشاخانه به هنرمندان تصریح کرد: این توجه و اهتمام نشان از حمایت قابل تقدیر از فعالیتهای فرهنگی و هنری و توجه به زیر ساختهای این شهرستان از سوی مسئولان شهرداری، شورای شهر و فرماندار بم دارد.

علیزاده با ارائه گزارشی از روند ساخت یا پیگیری سایر تماشاخانه ها گفت: امیدواریم تمهیدی اندیشیده شود تا در شهرهای که عملیات ساخت تماشاخانه ها هنوز آغاز نشده، به زودی شاهد آغاز فعالیتهای اجرایی در این زمینه باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: حسب توافق به عمل آمده مابین وزارت فرهنگ و اراد اسلامی و شهردارانی که فضای فیزیکی تماشاخانه ها را آماده بهربرداری کنند و توافقنامه واگذاری را امضا کنند در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به تجهیز فنی این تماشاخانه ها تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال اقدام خواهیم کرد.

شهردار بم هم در این مراسم در سخنانی گفت: ساخت تماشاخانه بم ماحصل تلاش دسته جمعی همه عوامل از جمله فرماندار، شورای شهر و شهرداری بود که محقق شد و به ثمر نشست.

علیرضا ریاضی ادامه داد: با توجه به فضای بعد از زلزله در بم نیاز است تا هر چه بیشتر با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر در جهت ایجاد فضای نشاط و شادابی تلاش کنیم.

ریاضی افزود: این تماشاخانه فرصت خوبی در اختیار هنرمندان نمایش بمی قرار می دهد تا با دغدغه کمتری در خصوص نحوه ارائه آثار خود به سمت کیفی سازی آثار خود بپردازند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار