کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهم ترین مولفه قدرت حضور مردم در صحنه است که باعث برداشته شدن سایه جنگ از کشور شده است.
کد خبر: ۴۲۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 10 May 2017
سید ابراهیم رئیسی عصر سه شنبه در جمع مردم کرمان در سالن تلاش گفت: حضور من در این استان برای بزرگداشت رشادت ها، شهامت ها، ایستادگی ها و ایثارگری عزیزان این استان است که در عرصه های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند که امروز تعدادی از آنها به عنوان یادگاران دفاع مقدس بین ما هستند و برخی هم جانشان را تقدیم راه خدا و ارزش های الهی کردند و به شهادت رسیدند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید باهنر، افزود: همچنین برای سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی درخواست توفقیات از خداوند متعال دارم.

رئیسی با اشاره به رشادت های لشکر ۴۱ ثارالله گفت: جوانان با بصیرت و غیور استان کرمان در همه عرصه ها پیشتاز و بصیرت آفرین بوده و از چهره های اثرگذار در استان و کشور هستند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امروز جامعه اسلامی ما بر اثر رشادت ها به نقطه های افتخارآمیزی رسیده است و در عرصه های مختلف مانند هوا و فضا، علم و فناوری و نانو هر جا یک مدیریت انقلابی داشتیم شاهد سرافرازی ملت بوده ایم.

وی ادامه داد: اما امروز علیرغم همه عزت آفرینی ها مردم و ملت ما دچار مشکلاتی شده اند که شایسته آنها نیست.

رئیسی گفت: آنچه که امروز از افتخاراتی که شما آفریدید می بینیم در واقع اساس قدرت در نظام ما را شکل داده است؛ مهم ترین مولفه قدرت حضور مردم در صحنه است که باعث برداشته شدن سایه جنگ از کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) و رهبری معظم به ما درس خداباوری، مردم باوری، جوان باوری و خودباوری دادند افزود: خداباوری منشاء تمام قدرت هاست.

رئیسی با بیان اینکه ما در همه عرصه ها گفتیم و عمل کردیم که ما می توانیم، ادامه داد: امروز در شان ملت بزرگ ایران مشکلاتی از قبیل فقر مطلق نیست؛ در شان ملت ملت ایران نیست که جوانی تحصیلکرده زمینه کسب و کار نداشته باشد و هر روز تیتر یک روزنامه ها در خصوص فساد باشد.

وی ادامه داد: معتقدیم کشور ما براساس خودباوری و در پرتو خداباوری توانمند است و نیروی انسانی متراکم و فرهیختگان ارزشمند و ثروت برای رفع مشکلات خود و مردم دارد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که آیا کمبود نقدینگی مشکل کشور است؟ ادامه داد: آیا حق است ۱۷ هزار کارخانه تعطیل شود یا نیمی از ظرفیت صنعتی معطل بماند؟

باز کردن قفل ها برای کشور به هیچ عنوان به دست بیگانگان نیست

وی ادامه داد: باز کردن قفل ها برای کشور به هیچ عنوان به دست بیگانگان نیست بلکه به دست ملت غیور ایران است. کلید حل مشکلات در کشور به دست توانای مردم و جوانان برومند و فرهیخته و غیور این کشور است.

رئیسی با اشاره به اینکه مشکل کشور نقدینگی نیست، گفت: مشکلات کشور شان و منزلت دختران و پسران این جامعه، اشتغال است. دولتی که از سویی در بخش دولت و از سوی دیگر در بخش خصوصی تجارت و فعالیت کند شایسته ملت ایران نیست بلکه دولتی می خواهیم که خود کار کرده و برای مردم ایجاد کار کند.

وی ادامه داد: امروز شایسته کشور بزرگ و الگوی ما نیست که جوانش بیکار باشد که پدر با خجالت به خانه بازگردد و بگوید که کارگاه من نیز تعطیل شد.

وی ادامه داد: آقایان دولت در این انتخابات دو راه دارند؛ راه اول این است که به مردم بگویند که در دوره قبل کارهایی انجام داده ایم که نیمه تمام مانده که در این دوره باید آنها را به اتمام برسانیم در اینجا باید از مردم پرسید که آیا این دولت به وعده هایش عمل کرده است؟

رئیسی گفت: راه دوم که دولت فعلی دارد این است که رقیب هراسی کند و مردم را از رقیب بترساند؛ آنچه باعث ترس و وحشت شما می شود رقیب نیست بلکه بیکاری فزاینده ای است که در بین جوانان ما وجود دارد.

وی عنوان کرد: براساس گفته خودتان ملاک جیب و سفره مردم است نه آمار؛ آیا قیمت هایی که مردم پرداخت می کنند براساس تورم یک درصدی است که شما می گویید؟ آیا احساس مردم این است که این وضعیت کاهش پیدا کرده، ثابت است یا در برخی کالاهای استراتژیک چند برابر شده است؟

رئیسی ادامه داد: گاهی می گویید چرخ های اقتصادی کشور در حال حرکت است و آرامش بر بازار حاکم است؛ اما سوال این است با توجه به تعطیلی نیمی از ظرفیت تولیدی کشور آیا چرخ اقتصاد کشور در حال حرکت است؟

وی گفت: آن چیزی که باید نگرانش باشید جوان تحصیلکرده ای است که به دنبال راه چاره برای حل مشکلات زندگی اش است و انسان باید از این قبیل مسائل خواب به چشمانش نیاید.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: وقتی از کارخانه داران دلیل تعطیلی را می پرسیم کمبود نقدینگی را علت می دانند؛ آیا مشکل کشور نقدینگی است؟ مگر ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پول در این دولت نقدینگی نشده است؟

وی ادامه داد: وقتی در خصوص ایجاد اشتغال صحبت می کنیم تشکیک می کنند اما حرف ما این است که نیمی از نقدینگی در جهت تولید و راه اندازی کارخانه های سرازیر شود مشکل بیکاری و تعطیلی کارخانه ها پایان خواهد یافت.

مشکل کشور ضعف مدیریت اجرایی اقتصادی است

وی ادامه داد: امروز در ایران ۱۱ میلیون جوان آماده ازدواج وجود دارد و این در حالیست که اشتغال و تسهیلات ازدواج یکی از موانع بر سر راه آنهاست و ۵۰۰ هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج هستند.

رئیسی با طرح این سوال که چرا به این افراد تسهیلات پرداخت نمی شود، گفت: اگر دو نفر از افرادی که تسهیلات گرفتند و بدحساب هستند پول ها را به بانک برگردانند همه این ۵۰۰ هزار نفر می توانند وام دریافت کنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: نقدینگی که در کشور خلق شد از کجا سر درآورده است؟ آیا درست است که ۵۰۰ میلیارد تسهیلات تحویل چند نفر شود و این در حالیست که برخی از این افراد قطعا جز بدحساب های معروف سیستم بانکی هستند.

وی گفت: در ارتباط با فساد آیا هر روز باید شاهد یک پرونده فساد باشیم یا می توان ساختارهای فسادآور را با قدرت حل کنیم؛ قانون می گوید باید سالانه حداقل یک میلیون شغل ایجاد شود؛ با اشاره به ارتباط سه هزار کیلومتری با دریا می توان از طریق اقتصاد دریا اشتغالزایی انجام داد در حالی که در حال حاضر تنها دو درصد از دریا استفاده می کنیم.

رئیسی با اشاره به اینکه به جای ۱۰۰ هزار شغل می توان تا ۴۰۰ هزار شغل در فضای آی تی ایجاد کرد، افزود: مشکل ما در کشور کمبود نقدینگی، آب، امکانات و ذخایر و منابع نیست بلکه مشکل ضعف مدیریت اجرایی اقتصادی کشور است.

بین چپاول گران اقتصادی و حقوق مردم دیوار بلندی ایجاد خواهیم کرد

وی گفت: چرا آقایان عصبانی می شوید و مطالبی می گویید که اهانت به مردم است؛ می گویید می خواهند دیوار بکشند؛ ما بین چپاول گران اقتصادی و حقوق مردم دیوار بلندی ایجاد خواهیم کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه ما برای نجات مدیریت کشور از اشرافیت، قبیله گرایی، رکود و نجات فرهنگ کشور از غرب زدگی وارد میدان شده ایم، افزود: بدانید که مردم عاقل هستند مردم از من سوال کردند که تبلغیات انتخاباتی مهم تر است یا وعده و وعیدها که بنده گفتم عقل مردم از همه مهم تر است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امروز فصل بازگرداندن نشاط واقعی به خانواده و افزایش صداقت و اعتماد مردم به مسئولین افزایش ازدواج ها و کاهش طلاق ها و اعتماد به مدیریت جوانان در کشور، فصل مبارزه با فساد است و فصل کرامت مردم است.

وی از کرمان به عنوان استانی نقش آفرین در عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نام برد و گفت: مشکل کمبود آب در کرمان و برخی استان ها دیگر وجود دارد اما ما مشکل را کمبود آب نمی دانیم بلکه مشکل در مدیریت آب است.

رئیسی ادامه داد: معتقدیم مشکل فروش، صادرات و خرید تکمیلی محصولات کشاورزی می تواند مدیریت کشاورزی را تکمیل کند.

وی با اشاره به ظرفیت های استان کرمان افزود: زمینه گردشگری در این استان باید فعال تر شود و چرا که این امر منجر به ایجاد مشاغل جدی می شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه معتقدیم حمایت و سرمایه گذاری در زمینه مسکن و شغل جوانان ضرورت دارد، گفت: ایجاد یک میلیون مسکن، یک میلیون شغل و یک میلیون ازدواج حتمی است.

قانون مبنای وعده های انتخاباتی دولت کار و کرامت

وی تصریح کرد: وعده های ما براساس قانون مجلس و برنامه توسعه ششم است و در صورتی که کسی تشکیک می کند منابع را اعلام می کنیم.

رئیسی با اشاره به اینکه به آقایان توصیه می کنیم به جای تهمت و افترا زدن درباره عملکردشان توضیح دهند، گفت: آیا فکر می کنید که ما با تهمت زدن میدان را ترک می کنیم؟ ما در این زمینه تجربه داریم هر وقت منافع جریان اشرافی گری به خطر افتاد تهمت و افترا آغاز شد.

وی ادامه داد: بهترین مسئولیت برای من خدمت در درگاه امام رضا (ع) بود و هوس و هوای ریاست جمهوری ندارم بلکه آمده ام تا اشکی بر چشمان مادری که به دنبال شغل برای یکی از چهار فرزندش است و تنها با قناعت می‌خواهد یک فرزندش شاغل شود، جاری نشود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار