دبیر هیئت عالی نظارت بر شوراهای استان کرمان تصریح کرد: تخلفات نامزدهای انتخابات شورا که در تبلیغات انتخاباتی تخلف کرده‌اند، مستندسازی شده و برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۴۲۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 13 May 2017
فرشید فلاح صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه براساس بند هشت ماده 62 و بند هشت ماده 63 دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی پنجمین دورۀ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و براساس فصل پنج قانون برگزاری انتخابات، درج هر نوع آگهی بر روی علایم راهنمایی و رانندگی، تابلوهای بیمارستان‌ها، مدارس، مؤسسات آموزشی، تأسیسات دولتی مثل تیرهای برق، صندوق پست و باجه‌های تلفن ممنوع است اظهار داشت: برای نامزدهای انتخاباتی که چنین تخلفاتی انجام می‌دهند، پروندۀ تخلف انتخاباتی تشکیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مستندسازی در این زمینه از امروز شروع شده و در حال تشکیل پرونده برای مرتکبان این نوع تخلفات هستیم افزود: علاوه بر اینکه این تخلف در هیئت نظارت مورد بررسی قرار می‌گیرد، به دستگاه قضایی نیز ارسال می‌شود.

دبیر هیئت عالی نظارت بر شوراهای استان کرمان با بیان اینکه در صورت تشکیل پرونده برای این افراد، حتی اگر انتخاب و عضو شورا شوند، پرونده پیگیری خواهد شد تصریح کرد: عواقب این تخلفات از جمله سابقه تخلف انتخاباتی در سوابق آن‌ها باقی خواهد ماند.

وی در دامه عنوان کرد: افرادی که مدعی هستند می‌خواهند به شهر خدمت کنند، نباید بی‌ضابطه بر روی در و دیوار و تأسیسات شهر آگهی نصب کنند.  

فلاح از مردم نیز خواست تا به افرادی که بی‌‌ضابطه تبلیغ و چهرۀ شهر را نازیبا می‌کنند به چشم متخلف نگاه کنند، تصریح کرد: وقتی این افراد در همین ابتدا حرمت شهر و شهروندان را رعایت نمی‌کنند، چگونه می‌خواهند در آینده به شهر و مردم خدمت کنند.

وی همچنین با بیان این‌که ممکن است برخی ستادهای انتخاباتی بدون هماهنگی با نامزد انتخابات چنین اقدامی کرده باشند، گفت: قطعا وقتی نامزد انتخاباتی متوجه چنین تخلفی از سوی ستاد خود شود، باید به ستاد خود دستور دهد تا نسبت به پاک‌سازی آگهی‌ها اقدام کنند.

دبیر هیئت عالی نظارت بر شوراهای استان کرمان با بیان اینکه هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها نیز باید نسبت به مستندسازی و تشکیل پرونده برای کاندیداهای متخلف اقدام کنند، گفت: مردم عزیز نیز در صورت مشاهدۀ چنین تخلفی، تخلف را مستند کرده و به هیأت‌های نظارت مستقر در فرمانداری‌ها ارئه دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار