امام جمعه رفسنجان بر لزوم حضور حداکثری و آگانه مردم در انتخابات پیش روی تأکید کرد.
کد خبر: ۴۲۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 13 May 2017
حجت الاسلام عباس رمضانی پور ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته رفسنجان با تبریک میلاد منجی عالم بشریت امام زمان(عج) با اشاره به شاخص های موفقیت مسئولین و سیاستمداران، اظهار داشت: یکی از این خصوصیات صبر و شکیبایی و حلم و بردباری است. امام علی (ع) در این زمینه می فرمایند هر کسی آرزوی ریاست در سر داشته باشد باید بر رنج سیاست صبر داشته باشد.

وی افزود: یک سیاستمدار و مسئول بیش از هر فردی در معرض انتقادات، تهمت ها، بی انصافی ها، جوسازی ها و دشمنی ها قرار می گیرد و اگر مجهز به صبر و حلم باشد می تواند در برابر امواج مخالف دوام بیاورد و گرنه بیشتر وقت خود را برای پاسخگویی ها و به بطالت گذردان وقت خود که وقت ملت است، صرف می کند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) در این زمینه، بیان کرد: امام علی (ع) تحمل و خویشتنداری را زیور سیاست می داند و می فرماید کسی که بار مشکلات مردم را به دوش نمی خواهد بکشد قدرت خود را به دیگری منتقل می کند.

رمضانی پور سعه صدر در برابر امواج تخریب را ابزار مسئولیت ها دانست و یادآور شد: حالت سعه صدر و تحمل کارها به خود فرد و درون فرد مسئول وابسته است تا انسان بر نفس خود مسلط نباشد نمی تواند بر مسئولیت مسلط باشد.

امام جمعه رفسنجان نرمش و مدارا را یکی دیگر از شاخص های موفقیت مسئولین و سیاستمداران دانست و گفت: نرمش و مدارا با مردم از صفات برجسته همه مومنان محسوب می شود و چنان این صفت کارآمد است که امام کاظم (ع) این صفت را نیمی از زندگی مردم می دانند. امام علی نیز در این زمینه می فرمایند مدارا کردن کلید کامیابی است پیامبر (ص) نیز از خشونت به عنوان اخلاق شوم یاد کرده است.

رمضانی پور با اشاره به وظایف مومنان در زمان غیبت، اظهار کرد: یکی از این وظایف صبر است، امام رضا (ع) در این خصوص می فرمایند بر شما باد که صبر کنید که فرج پس از یأس می آید و پیشینیان شما از شما صابرتر بودند.

وی افزود: به فرموده پیامبر اکرم (ص)، انتظار فرج بهترین اعمال امت من محسوب می شود، البته این انتظار باید واقعی و حرکت آفرین باشد و انتظار تشریعی پویا و توام با علم و عمل است. همچنین دعا و انقطاع از دیگر وظایف مومنان در عصر غیبت است.

وی با بیان اینکه باید عدالت مهدوی را در جامعه پیاده کنیم، به پیش زمینه های ظهور اشاره و بیان داشت: با آمادگی فکری و فرهنگی، آمادگی های اجتماعی برای تمام اقشار جامعه، آمادگی تکنولوژی و ارتباطات و آمادگی های فردی می توانیم زمینه ظهور را فراهم کینم.

امام جمعه رفسنجان به وقف در راستای امام زمان (عج) اشاره و اظهار داشت: در اکثر مناطق کشور بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) وجود دارد اما به جایگاه رفیع حضرت ولی عصر(عج) کم توجه هستیم.

رمضانی پور با گرامیداشت ۱۷ اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی، ادامه داد: بسیج ظرفیتهای بالایی دارد، در همین شهرستان رفسنجان، دهها کار از سوی اقشار مختلف بسیجیان در راستای اقتصاد مقاومتی انجام گرفته و در این زمینه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از سوی ناحیه بسیج شهرستان هزینه شده و از همه اقشار از دانش آموزان، پزشکان، دانشجویان در اردوهای جهادی شرکت کرده اند که از آنها تشکر می کنم.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه میلاد امام زمان (عج) به نام روز جهانی مستضعفان نامگذاری شده و توجه به مستضعفان باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: روز ولادت آنحضرت روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده و عملکرد مطلوب این عزیزان در حفظ نظام و صیانت از اصل نظام و انقلاب درخشان است.

لزوم حضور گسترده و آگاهانه در انتخابات

وی بیان داشت: در شهرستان با کمک نیروهای اطلاعاتی و با همکاری مجدانه نیروهای نظامی و انتظامی و شورای تامین بالاترین ضریب امنیت را داریم. بهترین انتخابات را در ادوار گذشته در شهرستان برگزار و کمترین مشکلی را در برگزاری آن نداشتیم.

امام جمعه رفسنجان با دعوت از مردم برای شرکت حضور گسترده و آگاهانه در انتخابات، تصریح کرد: در همه زمانها مرزبانان قدری را برای دین اسلام وجود داشته اند و با جریانهای نفوذ مقابله کرده اند.

رمضانی پور با اشاره به اینکه سند خفت بار ۲۰۳۰ را یونسکو برای ما در ۲۰۱۵ تصویب کرد، یادآور شد: در ۲۵ شهریور ۹۵ دولت آن را ابلاغ می کند، افشای این قضیه توسط رهبر حکیم و فرزانه انقلاب آیت الله خامنه ای انجام شد و آن را لغو کردند و هیچ دولتی نمی تواند آنرا اجرا کند.

وی ابراز داشت: این سند ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف ویژه دارد، از جمله کارهایی که این سند می تواند در کشور ما به وجود بیاورد می توان به آموزش در مدارس و دانشگاهها طبق اهداف غربی ها می شود و مسائل تربیتی و پرورشی تعطیل می شود.

رمضانی پور تخریب بنیان خانواده و برابری در رابطه با زن و مرد به جای عدالت را از دیگر اهداف این سند نامید و اظهار داشت: بر اساس این سند، از مقطع ابتدایی برای دانش آموزان مسائل زناشویی آورده می شود که آیا اخلاق و فرهنگ ما این اجازه را می دهد. چرا باید به صورت پنهانی و مخفی این سند امضا شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در فضاهای مجازی از بعضی از نامزدهای انتخاباتی اتهام ها و تهدیداتی ارائه می شود که این تهدیدها که برخی نامزدها می گویند برای مردم معنا و مفهوم و اساسی ندارد.

امام جمعه رفسنجان همچنین به معیارهای انتخاب اصلح اشاره و تصریح کرد: کسی را در مسند ریاست جمهوری و شوراها انتخاب کنید که به مبانی و ارزشهای اسلام و انقلاب در عمل پایبند باشد، با مردم صمیمی و خدمتگذار مردم باشد، استکبارستیز و مقاوم در برابر دشمن باشد، ساده زیست بوده و خدا و اطرافیانش از اشرافی گری دور باشند، امانت دار و پاکدست، صادق و روراست با مردم باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار