استاندار کرمان با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۴۳۵ نفر در استان کرمان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند گفت: از این تعداد ۵۲ هزار و ۸۶۷ نفر رای اولی هستند.
کد خبر: ۴۲۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 17 May 2017
علیرضا رزم‌حسینی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون انتخابات در کشور به صورت دستی انجام می‌شد اظهار‌ داشت: در این دوره برای نخستین بار انتخابات شوراهای شهر در هشت شهرستان استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه انتخابات الکترونیک در شهرستان‌های بافت، بم، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک و کهنوج انجام می‌شود گفت: آموزش‌ها و تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر این انتخابات انجام شده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه انتخابات الکترونیک به صورت آزمایشی برگزار می‌شود تصریح کرد: برگزاری انتخابات به این نحو صرفه‌جویی در وقت، هزینه و سرعت در شمارش آرا را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه انتخابات الکترونیک در بیش از 440 شعبه اخذ رای برگزار می‌شود تاکید کرد: در صورتی که سیستم الکترونیک با مشکلی روبه‌رو شود انتخابات به صورت دستی ادامه می‌یابد.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته انتخابات به این صورت برگزار می‌شود تصریح کرد: سرعت بالا، اطمینان بالا و کاهش خطای انسانی و کاهش هزینه‌ها از مزایای برگزاری انتخابات به این صورت است.

وی با بیان اینکه 2 میلیون و  122 هزار و 435 نفر در استان کرمان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند گفت: از این تعداد 52 هزار و 867 نفر رای اولی هستند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه 17 هزار و 402 نفر داوطلب در استان کرمان برای شوراهای شهر و روستا ثبت‌نام کرده‌اند گفت: هزار و 797 نفر در حوزه شهری برای تصدی 375 کرسی در 71 شهر استان و 14 هزار و 534 نفر در حوزه روستایی برای تصدی 8 هزار و 535 کرسی در 2 هزار و 741 روستا رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شهر کرمان 296 نفر برای 11 کرسی شورای شهر با هم رقابت دارند گفت: شوراها به‌دلیل اختیاراتی که قانون‌گذار به آنها محول کرده اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارند.

رزم‌حسینی با اشاره به اهمیت انتخاب افراد شایسته برای شوراها به‌دلیلی تاثیری که بر آینده شهرها دارد گفت: انتخاب افراد شایسته، مطلع، دلسوز و کارآمد نتایج خوبی برای شهر و روستا دارد.

وی با بیان اینکه انتخاب افراد کاردان و دلسوز در شوراهای روستا نیز بسیار مهم است گفت: انتخاب افراد اصلح، مهاجرت معکوس به روستاها و اقتصاد پویا برای روستاها را به دنبال خواهد داشت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار