مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور با فداکاری رزمندگان اسلام و از برکت خون شهدا به دست آمده است گفت: ۲۱۹ نفر از استان کرمان در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۴۲۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 22 May 2017
سرهنگ محمدمهدی ابوالحسنی امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت تشریح برنامه‌های سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: مردم ایران اسلامی در روز 29 اردیبهشت با حضور باشکوه و بی‌نظیر خود پای صندوق‌های رای، حماسه آفریدند.

وی با اشاره به جانفشانی شهدا در دوران جنگ تحمیلی و خلق حماسه رزمندگان در آن دوران افزود: اگر شهدا نبودند و این امنیت وجود نداشت، امروز حماسه جند ده میلیونی در انتخابات به وجود نمی‌آمد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور با فداکاری رزمندگان اسلام و از برکت خون شهدا به دست آمده است گفت: در عملیات آزاد‌سازی خرمشهر قریب 6 هزار نفر از جوانان این کشور به شهادت رسیدند که 219 نفر از آنها از رزمندگان لشکر 41 ثارالله استان کرمان بودند.

وی با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس 783 نفر از رزمندگان استان کرمان جانباز شدند و 64 نفر هم به اسارت نیروهای بعثی در آمدند تصریح کرد: کلید فتح خرمشهر به دست رزمندگان لشکر 41 ثارالله رقم خورد و رزمندگان این لشکر با یک تک ایضایی و فریب دشمن، باعث شدند تا دشمن تمام توان خود را در عملیات با نیروهای کرمان صرف کند و مسیر برای سایر رزمندگان باز شد.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه در مناظره‌های انتخاباتی، بعضی کاندیداها امنیت ملی را مورد هدف قرار داده بودند گفت: باعث رنجش بود، امنیتی که با خون هزاران شهید به دست آمده برای به قدرت رسیده بعضی‌ها مخدوش شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های گرامیداشت سالروز سوم خرداد در استان کرمان با صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان در سپاه ثارالله استان کرمان آغاز می‌شود افزود: پیاده‌روی نیروهای مسلح استان با تجهیزات نظامی در بعد‌ از‌ ظهر روز سوم خرداد و غبارروبی و گل‌افشانی قبور مطهر شهدای سراسر استان در روز پنجشنبه از دیگر برنامه‌های سوم خرداد در استان کرمان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه مراسم گرامیداشت سوم خرداد به همراه اکران فیلم "ماجرای نیمروز" با حضور خانواده‌های معظم شهدا نیز در کرمان برگزار می‌شود خاطر‌نشان کرد: در این هفته سه کتاب در حوزه دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

وی از رونمایی از تقویم دیجیتال دفاع مقدس ویژه تلفن‌های همراه خبر داد و گفت: قطعه موسیقی با عنوان "راوی" نیز کاری از هنرمندان استان کرمان در ایام سوم خرداد رونمایی می‌شود.

ابوالحسنی بیان کرد: دو برنامه جشن مقاومت نیز با همکاری شهرداری کرمان و سپاه ثارالله استان در بوستان‌های مادر و پردیسان قائم در روز پنجشنبه 4 خرداد برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار