مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به اینکه گواهی کشف صادره در جنوب مربوط به معادن گروه ۶ فلز یعنی مس، آهن، کرومیت، طلا، منگنز و غیره است گفت: ذخیره قطعی مواد معدنی در جنوب استان کرمان به ۲ میلیون و ۶۴۳ هزار تن می‌رسد.
کد خبر: ۴۲۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 23 May 2017
محمود اسکندری‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار‌داشت: کشف پتانسیل‌های جنوب کرمان نیازمند تلاش گسترده و جذب سرمایه‌گذاران واقعی در زمینه فعالیت‌های معدنی است.

وی با بیان اینکه با تلاش گسترده سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان طی سه سال و نیم اخیر مواد معدنی بسیاری به استخراج رسیده است گفت: جنوب کرمان رتبه اول کشوری در صدور گواهی کشف مواد معدنی در کشور را کسب کرده است.

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه بیش از 55 درصد اکتشافات و 58 درصد بهره‌برداری‌های انجام شده در حوزه معادن جنوب کرمان طی سه سال و نیم اخیر صورت گرفته است، عنوان کرد: بر اساس آمارهای سامانه ملی معادن کاداستر بیش از 55 درصد اکتشاف معادن با صدور بیش از 96 پروانه اکتشاف طی سه سال و نیم اخیر در جنوب کرمان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع پروانه‌های اکتشاف در حوزه معادن منطقه 174 فقره است، گفت: اقدامات این سازمان در حوزه فعال‌سازی معادن منجر به کسب رتبه نخست صدور گواهی کشف مواد معدنی در سال 95 شده است.

اسکندری‌نسب افزود: همچنین صدور 15 فقره گواهی کشف معدن بین استان‌های کشور انجام شد و این موضوع نوید‌بخش زدودن فقر از چهره معادن این منطقه در آینده نزدیک است.

وی بیان کرد: این تعداد گواهی کشف مربوط به معادن گروه 6 فلزی یعنی مس، آهن، کرومیت، طلا، منگنز و غیره است و ذخیره قطعی مواد معدنی در جنوب استان کرمان به 2 میلیون و 643 هزار تن می‌رسد.

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تصریح کرد: با توجه به اهمیت حوزه معدن و بهره‌برداری از پتانسیل‌های معدنی در توسعه اقتصادی کشور، جنوب کرمان نیز با دارا بودن پتانسیل‌های قابل ملاحظه معدنی زمینه بسیار خوبی جهت توسعه اقتصادی و اشتغالزایی دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار