مديرعامل مخابرات استان فارس گفت: با اجراي برنامه‌هاي پيش‌بيني شده، طي هفته‌هاي آتي پهناي باند اينترنت در استان فارس به 2.5 برابر وضعيت كنوني افزايش خواهد يافت.
کد خبر: ۴۲۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰ 23 May 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:علي‌اصغر روزگار سه‌شنبه 2 خرداد، در جمع خبرنگاران گفت: هزينه‌هاي پهن باند در كشور و با توجه به برنامه‌هاي شركت ملي مخابرات ايران، به سمت منفي سير مي‌كند و دولت نيز موظف به ايجاد مقدمات و بسترهاي لازم براي ارائه خدمات پهن‌باند توسط شركت‌هاي اف‌سي‌پي است.

او با بيان اينكه هزينه ترافيك داخلي و خارجي به شكل جدا محاسبه و دريافت مي‌شود، گفت: هزينه ترافيك خارجي حدود 50 درصد بيش از ترافيك داخلي است.

روزگار با تاكيد براينكه هم‌اينك ميزان خدمات ارائه شده در بستر تلفن‌هاي ثابت با هزينه‌هاي دريافتي همخواني ندارد، تصريح كرد: هم‌اينك هزينه هر دقيقه مكالمه براي تماس‌هاي داخل استاني، 45 ريال و براي تماس‌هاي خارج استاني 33 ريال است.

مديرعامل شركت مخابرات استان فارس گفت: سال قبل با اقدامات انجام شده توسط اين شركت، ظرفيت ارائه خدمات تانوما يا كشيدن خط فيبرنوري براي منازل، به ميزان 60 هزار شماره ايجاد شده است؛ امسال نيز ايجاد 120 هزار ظرفيت تانوما در فارس مد نظر قرار دارد.

روزگار با تصريح اينكه با ايجاد اين بستر، مشتركين مي‌توانند از خدمات مطلوب‌تري به لحاظ كيفي و كمي در بخش‌هاي مختلف مخابراتي بهره‌مند شوند، قول داد كه به هيچ عنوان خدمات ارائه شده توسط مخابرات ايران در زمينه ديتا گران‌تر از ساير اپراتورها نباشد و كم فروشي خدمات نيز حادث نشود.

وي همچنين گفت: علي‌رغم آنكه تجهيزات لازم براي اجراي فاز 7 كه سال گذشته قول داده بوديم فراهم نشد اما اين طرح تا پايان ارديبهشت به اتمام رسيد و در قالب آن تكنولوژي تمام سايت‌هاي بي‌تي‌اس همراه اول در سراسر استان فارس تغيير كرده و پر ظرفيت شده است.

روزگار با يادآوري اينكه مخابرات در حال بهينه‌سازي و به‌هنگام سازي سايت‌هاي ارتقاء يافته است، گفت: در مدت اجراي اين اقدام ممكن است در برخي نقاط استان نبود آنتن تلفن همراه يا مطلوبيت لازم وجود نداشته باشد.

وي در ادامه به اجراي فاز هفت پلاس در بهسازي خدمات تلفن همراه اشاره و اضافه كرد: اين فاز از اول خردادماه امسال عملياتي شده است و طي آن تلاش خواهد شد با شناسايي نقاطي كه پوشش يا ارائه سرويس همچنان ضعف دارد، با نصب دكل‌ها و ايجاد سايت‌هاي جديد، وضعيت به سمت مطلوب سير داده شود.

روزگار اجراي طرح حذف قبوض تلفن‌هاي همراه و ثابت را يادآور شد و از مشتركان مخابرات در استان فارس درخواست كرد با مراجعه به سامانه‌هاي 3000713 و 2000 تقاضاي خود براي حذف قبض را ثبت كرده و از مزاياي اين طرح نيز بهره‌مند شوند.

مديرعامل مخابرات فارس همچنين با تاكيد براينكه زيرساخت‌هايي براي واگذاري خطوط تلفن ثابت به متقاضيان در نقاطي از استان فارس و شهرستان شيراز فراهم شده است، گفت: ظرفيت جديدي براي واگذاري 60 هزار شماره در بسياري از نقاط شيراز ايجاد كرده‌ايم.

او در خصوص جمع‌آوري خطوط برخي از مشتركان بدهكار تلفن ثابت نيز گفت: علي‌رغم ميل باطني، خطوط بيش از 100 هزار مشتركي كه شش دوره بدهي پرداخت نشده مستمر داشته و به تذكرات كتبي و شفاهي اين شركت توجهي نكرده‌اند، جمع‌آوري شده است و امكان واگذاري اين خطوط به ديگر متقاضيان وجود دارد.

روزگار هزينه هر خط تلفن ثابت را به شكل نقدي 196 هزار تومان و به شكل اقساط حدود 220 هزار تومان اعلام و اضافه كرد: متقاضيان خريد خط تلفن به شكل اقساط بايد يك ميليون ريال نقد پرداخت كرده و مابقي را در قالب اقساط 36 ماهه پرداخت كنند.

مديرعامل شركت مخابرات استان فارس ميزان مطالبات اين شركت بابت تلفن‌ ثابت را 40 ميليارد تومان و بابت تلفن همراه 60 ميليارد تومان اعلام و اضافه كرد: براي ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر لازم است كه مشتركان هزينه‌هاي تلفن‌هاي ثابت و همراه را به موقع پرداخت كنند.

روزگار در ادامه ضريب نفوذ تلفن همراه در استان فارس را بيش از 98 درصد عنوان و تصريح كرد: ضريب نفوذ تلفن همراه(تعداد خطوط تلفن همراه دائمي به ازاي هر 100 شهروند) در كلانشهر شيراز 170 درصد است.

او تعداد تلفن‌هاي منصوبه ثابت را در فارس يك ميليون و 911 هزار و 198 خط و تعداد خطوط مشغول به كار را يك ميليون و 543 هزار و 649 خط اعلام و اضافه كرد: ضريب نفوذ تلفن ثابت در استان فارس بيش از 31 هزار درصد است.

روزگار از تمام مشتركان تلفن همراه اولي كه سيم‌كارت‌هاي آنان قديمي است درخواست كرد كه سيم كارت خود را به يوسيم تغيير دهند و خاطرنشان كرد: تبديل سيم‌كار قديمي به يوسيم هيچ هزينه‌اي ندارد و دفاتر پيشخوان اجازه دريافت هيچ هزينه‌اي را ندارند.

مديرعامل مخابرات استان فارس از حذف خط 1818 از خطوط ارتباطي اين شركت خبر داد و اضافه كرد: مشتركاني كه با ايراد در خطوط تلفن ثابت مواجه هستند بايد حتما با سامانه 20117 تماس گرفته و شماره خود را ثبت كنند تا روند انجام كار قابل پيگيري باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار