مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر بهترین راهکار برای مقابله با این پدیده است گفت: ۷۱ سازمان مردم‌نهاد در استان کرمان در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۴۳۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 11 June 2017
زهرا موسی‌پور امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اظهار‌داشت: در استان کرمان 71 سازمان مردم‌نهاد در حوزه پیشگیری، کاهش آسیبهای اجتماعی و صیانت اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های جهانی و ملی اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است گفت: همه به این نتیجه رسیده‌اند که اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر بهترین راهکار برای مقابله با این پدیده است.

مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه 30 مرکز اقامتی معتادان در استان کرمان وجود دارد افزود: 3 مرکز درمانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و 5 مرکز در حوزه صیانت اجتماعی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 180 میلیون تومان اعتبار بین سازمان‌های مردم‌نهاد برای بحث پیشگیری توزیع شده است خاطر‌نشان کرد: اشتغال بهبود یافتگان باعث می‌شود تا الگویی برای سایر معتادان شود و به سمت ترک اعتیاد ترغیب شوند.

موسی‌پور با بیان اینکه 50 میلیون تومان وام خود‌اشتغالی نیز در سال گذشته به معتادان بهبود یافته اختصاص داده شد که باعث اشتغال هفت نفر شده است گفت: در سال گذشته توانستیم با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، 11 مورد کارگاه‌های آموزشی در سطح استان برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه این کارگا‌های در حوزه پیشگیری و مستند‌سازی فعالیت‌ها و آشنایی با فرهنگ کار و کارآفرینی برگزار شده است افزود: همچنین در سال گذشته بیش از 600 میلیون تومان کمک خیران به حوزه پیشگیری را داشته‌ایم که بسیار قابل توجه است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار