مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره موسیقی نواحی کشور از تاریخ ششم الی نهم تیر‌ماه امسال همزمان در هفت شهرستان کرمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۴۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 13 June 2017
محمدرضا علیزاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار‌داشت: دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ششم الی نهم تیر‌ماه امسال در استان کرمان برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه موسیقی نواحی جایگاه ویژه‌ای دارد و هر چقدر برای آن هزینه کنیم ارزشمند است گفت: اگر به این نوع موسیقی که موسیقی اصیل ایرانی است بپردازیم در واقع از ورود موسیقی غربی به کشور جلوگیری کرده‌ایم.
 
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به مدت سه روز در کرمان برگزار می‌شود افزود: با اعلام آمادگی فرمانداران این جشنواره همزمان در هفت شهرستان استان کرمان برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه تلاش شده است تا جشنواره امسال بهتر و با کیفیت‌تر از سال گذشته برگزار شود خاطر‌نشان کرد: از سال گذشته جلسات پیرامون جشنواره به صورت منظم در تهران و کرمان برگزار شده و مهمانان جشنواره از صبح 6 تیر‌ماه در کرمان پذیرش می‌شوند.
 
علیزاده با بیان اینکه در شهر کرمان، پارک مطهری به عنوان محل اصلی برگزاری جشنواره در نظر گرفته شده است گفت: پیش‌بینی حضور 2 هزار و پانصد نفر در این مراسم شده است.
 
وی با اشاره به اینکه موضوع امسال جشنواره موسیقی نواحی منظومه خوانی است و از گروه‌های مختلف برای اجراهای عمومی دعوات شده است افزود: جشنواره به صورت همزمان در شهرهای بم، بافت، رفسنجان، سیرجان، نرماشیر، زرند و شهربابک اجرای عمومی دارد.
 
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان به طور کامل راه‌اندازی و تجهیز شده است تصریح کرد: در جشنواره امسال سعی شده تا از گروه‌های بومی و استانی بیشتر استفاده شود.
 
وی با اشاره به اینکه این جشنواره فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است گفت: یک آلبوم موسیقی با مشارکت بخش غیر‌دولتی از آثار جشنواره نهم موسیقی در کرمان در باغ فتح‌آباد تهیه شده که در این ایام رونمایی می‌شود.
 
 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار