رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اختصاص بیش از ۷۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در ۲ سال اخیر به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد.
کد خبر: ۴۴۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 17 June 2017
امین‌الله گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار در بیرجند اظهار داشت: به دلیل اهمیت بالای بحث به‌روزرسانی تجهیزات پزشکی در سال‌های اخیر این الزام به وجود آمده است که در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی یک واحد مهندسی پزشکی و یا یک مدیریت قوی وجود داشته باشد که مباحث را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه عمده کارهایی که انجام می‌شود در بحث تأمین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها، تجهیزات سرمایه‌ای و ملزومات مصرفی است افزود: علاوه بر آن کارهای تحقیقاتی در حوزه مهندسی پزشکی و نگهداشت تجهیزات پزشکی که خریداری می‌شود نیز از امنیت بالایی برخوردار است.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بیش از 70 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در 2 سال اخیر به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اختصاص یافت گفت: یکی از مباحث اصلی که در طرح تحول نظام سلامت مورد توجه قرار گرفت بحث تجهیزات پزشکی است تا تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای را در دانشگاه‌ها به‌روز کنند.

گلرو با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند این اتفاق به خوبی رخ داده است تصریح کرد: به عنوان پنجمین دانشگاه در کشور از بین دانشگاه‌های علوم پزشکی میزان تجهیزاتی که دریافت کردیم نسبت به خیلی از دانشگاه‌های تیپ یک و دو بیشتر است.

وی با بیان اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی اتفاق خوبی در چندسال اخیر رخ داده است خاطرنشان کرد: در این راستا سعی کردیم از فرصت پیش آمده به نحو احسن استفاده کنیم و تجهیزاتی که در بیرجند و شهرستان‌ها نیاز به نوسازی داشت را به‌روز کنیم.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: با سیاست‌های جدیدی که در حوزه بحث طرح تحول نظام سلامت به وجود آمد خرید تجهیزات پزشکی توسط هیئت امنای ارزی نظارت که به نوعی از شرکت‌های دولتی وابسته به خود وزارت بهداشت محسوب می‌شود انجام شد.

گلرو اظهار داشت: تمام خریدها به صورت مستقیم از کمپانی‌های اصلی با ارز مبادله‌ای صورت می‌گیرد و بعد از اینکه دستگاه وارد کشور شد توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور دریافت، نصب و راه‌اندازی  می‌شود و نگهداشت آن به عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته حدود 70 میلیارد تومان از هیئت امنای ارزی  تجهیزات پزشکی دریافت کردیم یادآور شد: در این راستا اگر منابع مالی طرح تحول نظام سلامت تأمین شود قطعاً می‌تواند این عدد در سال‌های آینده افزایش پیدا کند.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اگر مشکل عمده‌ای که دانشگاه علوم پزشکی با بیمه‌ها از جنبه برگشت‌های مالی دارد برطرف شود تجهیزاتی که هیئت امنای ارزی تعیین می‌کند بیشتر خواهد بود و دستگاه‌ها و تجهیزات بیشتری به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعلق خواهد گرفت.

گلرو اظهار داشت: در مجموع  از لحاظ تیپ‌بندی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شاید جزو 20 دانشگاه اول کشور هم نباشد اما از لحاظ رقم تجهیزات پزشکی که توانستیم از وزارت خانه تحویل بگیریم پنجمین دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار