معاون فرهنگی دادگستری استان کرمان با اشاره به اجرای طرح جامع قرآن کریم ویژه کارکنان دستگاه قضایی استان کرمان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر در شهر کرمان و بیش از ۱۵۰ نفر در حوزه‌های قضایی استان، در این طرح شرکت کردند.
کد خبر: ۴۴۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 18 June 2017
حجت‌الاسلام عباس اسدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار‌ داشت: طرح جامع قرآن کریم در دادگستری در راستای گسترش فرهنگ قرآنی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اجرایی می‌شود.

وی افزود: چشم‌انداز فرهنگی کشور در امر قرآن و ضرورت ارتقای نظام‌مند معارف و سطح آموزه‌های قرآنی کارکنان دستگاه قضا و خانواده آنها، از اهداف برگزاری این طرح است.

معاون فرهنگی دادگستری استان کرمان خاطر‌نشان کرد: ارتقای سطح آگاهی‌های قرآنی، تداوم آموزش قرآن کریم، گسترش فرهنگ قرآنی، فراگیر کردن فعالیت‌های قرآنی نسبت به مخاطبان و کشف استعدادهای قرآنی از دیگر اهداف برگزاری این طرح در قوه قضائیه است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 200 نفر در شهر کرمان و بیش از 150 نفر در حوزه‌های قضایی استان، در این طرح شرکت کردند گفت: این طرح در کرمان در مدت 9 ماه از سال 95 تاکنون با همکاری موسسه فرهنگی قرآن وعترت آوای انتظار نور کرمان در حال اجرا است.

اسدی با بیان اینکه 8رشته در اجرای این طرح پیش‌بینی شده است که با اهداف جداگانه درحال اجرا است افزود: از جمله دوره تربیت مربی که باهدف تربیت مربی دوره‌های عمومی قرآن، تربیت مربی کارآمد، افزایش سطح توانایی علمی مربیان، استفاده از ظرفیت آنها در دوره‌های آموزشی و برنامه‌های قرآنی قوه قضائیه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه رشته روان‌خوانی و فصیح‌خوانی، باهدف آشنایی فراگیران با فصیح‌خوانی قرآن کریم ویژه تمام همکاران جدیدالاستخدام یا تبدیل وضعیت اجرا می‌شود تصریح کرد: رشته قرائت نیز با هدف آشنایی با الحان عرب، ایجاد زمینه‌های کسب مهارت در قرائت ترتیل و تحقیق اجرا می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار