مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان یکی از سیاست های دولت در حوزه فرهنگ و هنر را واگذاری تصدی‌ امور غیرحاکمیتی به تشکل‌ها و انجمن‌ها ذکر کرد.
کد خبر: ۴۴۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 18 June 2017
محمدرضا علیزاده پیش از ظهر شنبه در جمع اعضای انجمن صنفی کانون های تبلیغاتی کرمان سخن گفت: یکی از سیاست های دولت واگذاری تصدی های امور غیرحاکمیتی به تشکل ها و انجمن ها است در همین راستا دولت تدریجاً تلاش می کند آنچه که غیرحاکمیتی است در حوزه های مختلف واگذار کند.

وی ادامه داد: در همین راستا، اداره مجتمع های فرهنگی و هنری، انجمن های فرهنگی و هنری، برگزاری جشنواره ها و برنامه های متعدد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شده و امسال هم  این برنامه کماکان ادامه دارد.

علیزاده تصریح کرد: سیاست ما هم این است که این فعالیتها به موسسات و تشکل هایی که می توانند این اقدامات را انجام دهند؛ واگذار شود ضمن اینکه در حوزه فعالیت های دیگر نیز به همین شکل این  روند دنبال خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در عین حال با تاکید بر اینکه برای شکل گیری تشکل ها الزاماتی وجود دارد؛ گفت: ابتدا تشکل ها باید شکل بگیرند و بعد از شکل گیری فعال و پویا باشند، همدلی درون این تشکل ها بسیار مهم و با اهمیت است.

وی افزود: هماهنگی و انسجامی که لازمه  این تشکل ها است در سطوح مختلف چه هیئت مدیره این انجمن ها و چه تعاملات و ارتباطات، بسیار مهم است. وقتی تشکلی، این چنین شکل بگیرد می تواند با این هم افزایی درون سیستمی که دارد با اهداف مرتبط در جهت پیشرفت فعالیت ها مورد نظر خود گام بردارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: در راستای واگذاری امور غیرحاکمیتی به بخش های غیردولتی موضوع اتحادیه کشوری کانون های تبلیغاتی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارتخانه قرار گرفته است و این موضوع با هماهنگی انجمن استان کرمان نیز می تواند پیگیری و دنبال شود.

علیزاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت انجمن صنفی کانون های تبلیغاتی کرمان گفت: این انجمن قطعاً در چند بخش می تواند فعال باشد، یک بخش آن مطالبات صنفی است، در این صنف مطالبات و مشکلات  متعددی وجود دارد.

وی ادامه داد: یک انجمن قوی و مستحکم مطالبات صنفی خود را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته تا دستگاههای دیگر پیگیری می کند؛ همچنین مسائل حمایتی دیگر مثل تعاونی مسکن و مسائل رفاهی را به سامان می رساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: یکی از دغدغه های فعالان این عرصه، موضوع  خودانجمن است، حضور فعال مدیران کانون ها در انجمن صنفی کانون های تبلیغاتی کرمان نکته درستی است که باید مورد توجه قرار گیرد، ۵۰ درصد از مدیران کانون ها عضو این تشکل صنفی هستند و ۵۰ درصد باقیمانده به عضویت کانون در نیامده اند که لازم؛ برای تحقق یک تشکل صنفی قوی و پویا سایر مدیران نیز به عضویت این انجمن درآیند.

وی با اشاره به لزوم ارتقای شاخص های علمی و تخصصی اعضا و فعالان این حوزه تصریح کرد: مدیران مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر ارشاد استان کرمان قصد داشتند؛ رشته های همسویی برای ارتقای سطح کیفی و دانش فنی فعالان این حوزه و اعضای انجمن راه اندازی کنند اما استقبال چندانی نشد.

علیزاده گفت: اگر این اتفاق رخ دهد و غیر از دوره های مقطعی که به طور مستمر برگزار می شود؛ دوره های دانشگاهی نیز با اقبال روبرو شود، این امکان وجود دارد که سطح آموزشها را بالا ببریم و تخصص و آموزش های به روز حوزه تبلیغات  را به علاقه مندان ارائه کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار