مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: از ۵۳۰ سازمان مردم‌نهاد موجود در استان کرمان، حدود ۷۲ سازمان در حوزه مقابله و پیشگیری از مواد مخدر فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۴۴۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 21 June 2017
زهرا موسی‌پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار‌داشت: روز قدس روز وحدت امت اسلامی است و از این جهت بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه امسال حضور در راهپیمایی روز قدس رنگ و بوی دیگری دارد گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس اقتدار نظام مقدس اسلامی را در بر دارد.

مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری کرمان با گرامیداشت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: صد در صد دستگاه‌های اجرایی در بحث مقابله و پیشگیری از شیوع مواد مخدر دخالت دارند و نقش آنها انکار‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه امروز دنیا به این نتیجه رسیده که در این حوزه باید اقدامات پیشگیرانه انجام داد خاطر‌نشان کرد: کمیته تخصصی مقابله مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با کمک مردم در این زمینه گام‌های خوبی برداشته است.

موسی‌پور با اشاره به اینکه رویکرد اجتماعی کردن مقابله با مواد مخدر در برنامه است گفت: از 530 سازمان مردم‌نهاد موجود در استان کرمان، حدود 72 سازمان در حوزه مقابله و پیشگیری از مواد مخدر فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سیستم عرضه مواد مخدر در جهان و کشور بسیار هوشمندانه عمل می‌کند افزود: آنقدر تنوع و تکثر در مواد روان گردان به وجود آورده‌اند که می‌خواهند همه مردم را به اعتیاد به مواد مخدر وارد کنند.

مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه سیاست ما در حوزه مقابله با مواد مخدر نباید مقطعی باشد تاکید کرد: در این حوزه باید اقدامات پیشگیرانه با برنامه‌های بلند مدت و ریشه‌دار انجام داد و اقدامات مستمر باشد.

وی با بیان اینکه همه باید در این حوزه احساس مسئولیت کنند و بدانند که آسیب‌های اجتماعی به درب منازل ما رسیده است گفت: آنقدر این موضوع فراگیر شده که به محض بازشدن درب منزل وارد خانه می‌شود و بنابراین همه مسئول هستند.

موسی‌پور با اشاره به اینکه صیانت اجتماعی از معتادان بهبود‌یافته مورد تاکید است افزود: استاندار کرمان بر حمایت از این افراد و ایجاد شغل برای آنها اهتمام دارند و برنامه‌های حمایتی خوبی در حال انجام است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار