کد خبر: ۴۴۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹ 23 June 2017
امروز در راهپیمایی روز قدس با وجود حضور گسترده مسئولان و مردم با اتفاقات تلخی همراه شد. اتفاقاتی که موجب شد حاشیه هایی پررنگ تر از متن شکل بگیرد. توهین به مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در مسیر راهپیمایی به جایی رسید که برخی افراد  به رئیس جمهور، معاون اول و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم توهین کردند. فیلم های این حادثه تلخ اکنون در شبکه های اجتماعی دست به دست می گردد و متاسفانه روز قدس را تحت الشعاع خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری ها، در حالی که مردم روزه‌دار تهران فارغ از گروه‌بندی‌های سیاسی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خیابان‌ها آمده‌اند، فردی که بلندگو به دست داشت در مراسم خطاب به مردم می‌گوید روحانی می‌گوید و مردم پاسخ می‌دهند مرگ بر آمریکا، مجری سپس گفت: آن روحانی را نگفتم روحانیت را گفتم. کسانی که می‌گویند شعار مرگ و این حرفا باید جمع شود لباس زنانه بپوشند از مملکت بروند.

این در حالی است که عده‌ای‌نیز در اطراف رییس جمهور حلقه زدند و علیه او شعار هایی چون مرگ بر منافق، مرگ بر آخوند آمریکایی و «روحانی بنی صدر پیوندتان مبارک!» سر دادند. از طرف دیگر در این راه‌پیمایی عده ای اندک نیز دور نایب رییس مجلس شورای مجلس نیز جمع شده و شعار «مرگ بر فتنه‌گر» سردادند. علیه معاون اول رئیس جمهور نیز شعار مرگ بر سازشکار سر دادند.

بازخوانی نظر صریح رهبر انقلاب درباره شعار دادن علیه مسئولین
بدنبال سردادن شعارهای ساختارشکنانه عده‌ای علیه برخی مسوولین کشور در حاشیه راهپیمایی روز قدس امسال کانال تلگرامی مجلس خبرگان رهبری نظر صریح رهبر انقلاب درباره شعار دادن علیه مسئولین را منتشر کرد. در متن منتشر شده از بیانات حضرت ایت‌الله خامنه‌ای در  ۲۸ بهمن ۹۱ درباره شعار دادن علیه مسئولین می‌‌خوانیم:

این را هم عرض بکنیم؛ این که من از بعضی مسئولان و سران کشور گله‌گزاری کردم، موجب نشود که حالا یک عده‌ای راه بیفتند، بنا کنند علیه این و آن شعار دادن؛ نه، بنده با این کار مخالفم.
اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌ای راه بیفتند علیه او شعار بدهند، بنده با این کارها مخالفم؛ این را من صریح بگویم.

بارها به کسانی که میتوانند جلوی این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانی که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهی و مؤمنند، خب نکنند. می‌بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است. با احساساتشان راه بیفتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند.

دستور وزیر کشور درباره حواشي غيرقانوني روز قدس
در پی حواشي غيرقانوني و دشمن شادكن تظاهرات شكوهمند روز قدس وزیر کشور به معاون امنیتی و انتظامی خود دستور پیگیری داد. متن نامه عبدالرضا رحمانی فضلی به رییس‌جمهور به شرح زیر است:

«بسمه تعالی
جناب آقای ذوالفقاری
معاون امنیتی و انتظامی
سلام علیکم
به دنبال وقوع اتفاقات ناگوار و وحدت شکن در راهپیمایی روز جهانی قدس که میراث انسجام آفرین بنیانگذار انقلاب اسلامی می باشد و در جریان آن عده ای قانون ستیز مبادرت به حاشیه سازی علیه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و تعدادی دیگر از مقامات کرده و حرکت عظیم ملت بزرگوار و شریف ایران را تحت الشعاع رفتار غیر انقلابی خود کردند، لازم است با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری که ضمن تصریح مخالفت خود با اینگونه اقدامات ،آن را به ضرر کشور بیان فرمودند با هماهنگی و مساعدت وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی نسبت به پیگیری موضوع و به موجب قانون معرفی خاطیان به مراجع قضائی اقدام نمائید.

عبدالرضا رحمانی فضلی
وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار