رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان از برخورد قاطع پلیس راهور با موتور سواران فاقد کلاه ایمنی در طرح ترافیکی تابستانه خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 04 July 2017
سرهنگ حمید معین زاده گفت: با شروع طرح تابستانی، پلیس راهنمایی و رانندگی با بکارگیری تمامی ظرفیت های موجود و همکاری دستگاه های مرتبط با ترافیک سعی در بهبود وضعیت موجود و همچنین ارتقاء سطح کیفیت فرهنگ ترافیک کاربران  راه و برخورد بدون اغماض همراه با رافت اسلامی برای هنجارشکنان ترافیکی دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه ۶۰ درصد کشته های موتورسیکلت سوار زیر ۴۰ سال سن داشته و ۸۵ درصد کشته های فوق در اثر ضربه به سر و شکستگی استخوان جمجمه و در نتیجه خونریزی مغزی بوده است.

معین زاده ضمن توصیه به موتورسیکلت سواران نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی افزود: برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف، حرکت نمایشی مارپیچ، تک چرخ، حمل یدک، تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی با موتورسیکلت، تخلف محسوب شده و ماموران راهنمایی و رانندگی موظفند ضمن صدور قبض جریمه نسبت به توقیف موتورسیکلت حداکثر به مدت یک هفته ودر صورت تکرار تا یک ماه اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و اینکه هرشهروند ایرانی به راحتی می تواند با پرداخت مبلغی ناچیز به صورت ماهانه مالکیت یک دستگاه موتورسیکلت را در اختیار بگیرد شاهد استقبال جوانان برای استفاده هرچه بیشتر از این وسیله نقلیه کم هزینه در سطح جامعه هستیم، متأسفانه بیشترین تعداد فوت شدگان از مجموع کشته شدگان، مجروحان و صدمه دیدگان در تصادفات رانندگی درون شهری راکبین موتور سیکلت سوران هستند که امید است با رعایت قوانین مقررات توسط رانندگان این وسیله نقلیه شاهد رشد منفی تصادفات رانندگان موتورسیکلت در آتی شاهد باشیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار