رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: در مجموع از ابتدای سال جاری بیش از ۲۵۰ هزار دام تحت پوشش واکسیناسیون بیماری های مختلف قرار گرفتند.
کد خبر: ۴۵۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 05 July 2017
مجید اسدی در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: دامپزشکی متولی اصلی مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام است و در این راستا اقدام به اجرای طرح های فراگیر واکسیناسیون بیماری های مختلف از جمله تب برفکی، آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بروسلوز و هاری در واحدهای دامی می کند و همچنین در زمینه تشخیص بیماری های سل گاوی، بروسلوز و مشمشه پایش های دوره ای را در دستور کار دارد.

اسدی افزود: در مجموع از ابتدای سال جاری بیش از ۲۵۰ هزار دام تحت پوشش واکسیناسیون بیماری های مختلف قرار گرفتند.  

وی گفت: امروز مجموعه دامپزشکی در عرصه اقتصاد ملی، بهداشت عمومی، سلامت جامعه و اشتغال زایی نقش‌آفرین است و از تلاش ها و پیگیری های مستمر کارکنان شبکه دامپزشکی شهربابک برای حفظ سلامت دام و طیور شهرستان و ارتقای بهداشت فرآورده های خام دامی به خصوص جمع آوری فروشندگان دوره گرد مرغ زنده در سطح شهرستان و همچنین نظارت بر قصابی ها و مرغ فروشی ها قدردانی کرد.

اسدی اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی، مصرف شیر و لبنیات پاستوریزه، خریداری گوشت از مراکز تحت نظر دامپزشکی، رعایت نکات ایمنی در تماس و کار با دام، خودداری از نگهداری دام در اماکن غیر بهداشتی و متراکم در محیط های مرطوب و فاقد نور و تهویه مناسب و همکاری با اکیپ های دامپزشکی برای انجام واکسیناسیون از مهمترین راه های پیشگیری و کنترل بیماری های دامی  است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک از شهروندان درخواست کرد انتقادات و پیشنهادات خود در خصوص فعالیت های شبکه دامپزشکی با شماره تلفن ۳۴۱۱۲۰۳۴ در میان بگذارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار