مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان از راه اندازی بخش عمل قلب باز در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۵۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 10 July 2017
امین فخر پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی شصت و چهارمین سالگرد خود را جشن می گیرد افزایش سن گریبان این سازمان را گرفته و در مرحله ای قرار گرفته ایم که باید تعادل بین منافع و مصالح سازمان را حفظ کنیم.

وی افزود: تعهدات در حوزه طرح تامین سلامت و جهش هزینه ها کار در زمینه درمان را دشوار کرده است و این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان مستقیم از طریق سه بیمارستان کرمان، زرند و سیرجان و ۱۳ درمانگاه در سطح استان به ارائه خدمت می پردازد.

فخر ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان غیرمستقیم بیش از هزار و ۴۰۰ بیمارستان خصوصی، دولتی و خیریه طرف قرارداد دارد که مردم می توانند از این طریق خدمات درمانی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی  استان کرمان سالانه در حوزه درمان ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه می کند، گفت: ۶۰ درصد از این اعتبار در حوزه درمان غیرمستقیم و ۴۰ درصد آن در هزینه درمان مستقیم هزینه می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان عنوان کرد: در حوزه درمان مستقیم در سطح استان کرمان سالانه ۴.۵ میلیون بار مراجعات سرپایی و ۹۸ هزار مورد بستری را پوشش می دهیم.

وی بیان داشت: در حوزه درمان مستقیم و غیر مستقیم در مجموع ۱۵۵ هزار مورد بستری داشتیم و بیش از ۱۲.۵ بار درمان سرپایی با اعتبار ۵۰۰ میلیاردی پوشش داده ایم.

وی با بیان اینکه سه بیمارستان کرمان، زرند و سیرجان  به دستگاه سی تی اسکن با اعتبار ۵.۵میلیارد تومان مجهز شده است، گفت: در بیمارستان پیامبر اعظم  ام آر آی بالغ ۱۰ میلیارد تومان مجهز شده است.

فخر افزود: سه بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان، امام علی (ع) زرند و غرضی سیرجان به رادیولوژی دیجیتال با اعتبار ۲.۵ میلیون تومان و هشت دستگاه آمبولانس با اعتبار دو میلیون تومان مجهز شده است.

وی با تاکید به اینکه در خصوص توسعه مراکز درمانی، ساخت درمانگاه راور تا  پایان سال به اتمام می رسد، اظهار کرد: ساخت درمانگاه پلی تکنیک در رفسنجان و درمانگاه شماره سه  در ابوذر در حوزه توسعه مراکز درمانی در دستور کار است.

وی با اشاره به راه اندازی فضای بحران و توسعه ارژانس بیمارستان امام علی (ع) سیرجان و سینا زرند عنوان کرد: در زلزله زرند بیمارستان زرند تعطیل شده است و ۶۰ تخت به بیمارستان امام علی (ع) زرند اضافه می شود به گونه ای که این بیمارستان تنها بیمارستانی است که به طور وسیع به مردم خدمات ارائه دهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان با تاکید به اینکه در بیمارستان سیرجان تخت ها بازسازی شد و بخش ارژانس، پلی تکنینک و سی اس آر توسعه یافت، گفت: بیمارستان پیامبر اعظم (ص) تا پایان امسال جراحی بخش عمل قلب باز راه اندازی خواهد شد و محوطه سازی به طور وسیع صورت می پزیرد.

وی یادآور شد: اتوماسیون اداری در تمام مراکز درمانی انجام می شود و این در حالی است که طرح کارتکس الکترونیک پرستاری در بیمارستان پیامبر اعظم به عنوان پایلت کشوری صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: دفترچه بیمه  در مراکز درمانی حفظ می شود و افراد با ارائه کد ملی خدمات درمانی دریافت می کنند و  بیماران مزمن با تشکیل پرونده الکترونیک مزمن  درمان می شوند.

فخر گفت: با ارزیابی سختگرانه وزرات بهداشت هر سه بیمارستان کرمان، زرند و سیرجان مثل سال گذشته رتبه یک را از لحاظ استاندار سازی کسب کرده است.

وی جدا شدن مدیریت درمان را از سازمان تامین اجتماعی را تهدید جدی دانست و گفت: خوشبختانه این لایحه در مجلس رای نیاورد و این تهدید برطرف شد و یکپارچه ای سازمان حفظ شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار