رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گفت: قنات روستای قنبرآباد شیخی در شهرستان بم که در اثر سیلاب سال ۹۵ مسدود شده بود، احیا می‌شود.
کد خبر: ۴۵۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 11 July 2017
رضا قهری اظهار‌داشت: امروز به همراه اشک فرماندار شهرستان بم از روند احیاء، مرمت و تخلیه چاه و خاکبرداری قنات روستای قنبرآباد شیخی بازدید داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه این قنات در اثر سیلاب سال 95 مسدود شده بود گفت: در حال حاضر عملیات احیای آن در حال انجام است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان با بیان اینکه این قنات یکی از مهمترین قنوات شهرستان بم است که روند احیای آن تا کنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: بالغ بر 400 هکتار از باغات این شهرستان از طریق این قنات آبیاری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خاک‌برداری قنات قنبرآباد شیخی بم با دبی 240 لیتر در ثانیه‌ انجام می‌شود خاطر‌نشان کرد: قنات‌های بم نقش مهمی در شبکه آب این شهرستان دارند و دو قنات اکبر‌آباد و قاسم‌آباد نیز در سال گذشته در فهرست آثار ثبت جهانی قرار گرفته‌اند.

قهری با بیان اینکه قبل از این، قنات روستای فرح‌آباد پشت‌گدار شهرستان بم نیز احیا شده است گفت: تفاهم نامه‌ای بین وزارت کشور و سازمان جهاد کشاورزی به دستور استاندار کرمان و در راستای احیا قنوات شرق استان کرمان منعقد شده که با تامین اعتبار برای نجات نخل‌های بم در دستور کار قرار دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار