رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: در سال جاری ۲۱۱ باند سرقت در مجموعه انتظامی استان کرمان متلاشی شد.
کد خبر: ۴۵۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 11 July 2017
سرهنگ یدالله حسن‌پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار‌داشت: مبارزه با سرقت و مبارزه با قاچاق کالا از اولویت‌های اصلی پلیس در استان است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه مبارزه با سرقت در استان کرمان تشکیل و فعال است گفت: در سال جاری 211 باند سرقت در مجموعه انتظامی استان کرمان متلاشی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان افزود: از این تعداد 46 باند مربوط به سرقت منازل، 11 باند سرقت مغازه، 18 باند سرقت اماکن، 12 باند سرقت خودرو، 19 باند سرقت موتورسیکلت، 17 باند سرقت لوازم داخل خودرو، 11 باند سرقت‌های به عنف، چهار باند کیف‌قاپی، 43 باند سرقت احشام و 18 باند مربوط به سایر سرقت‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع 67 درصد سرقت‌ها ساتان در سال جاری کشف شده است خاطر‌نشان کرد: میزان سرقت از منازل در استان کرمان هفت درصد کاهش داشته و سرقت مسلحانه از ابتدای امسال نداشته‌ایم.

حسن‌پور با اشاره به اینکه 64 درصد قتل‌ها در استان کرمان در سال جاری مسلحانه بوده است گفت: 34 درصد قتل‌ها مربوط به نزاع و اختلاف و  24 درصد به مسائل غیر اخلاقی و مابقی با سایر انگیزه‌ها اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه آخرین قتل معوقه نیز در سال جاری کشف شد افزود: این قتل در 29 شهریور 88  رخ داده بود که قاتل از زمان وقوع قتل متواری و با تبحر خود توانسته بود خود را مخفی کند که امسال در حالی که به صورت ناشناس از کرمان به بم در حال سفر بود، دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان از کشف 80 میلیارد ریال جرایم اقتصادی از سوی پلیس آگاهی کرمان خبر داد و تصریح کرد: وقوع کلاهبرداری در استان کرمان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 20 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از انهدام یک باند کلاهبرداری کاریابی در شهر کرمان خبر داد و گفت: با اقدام به موقع ماموران این باند متلاشی شد و سه نفر مرد و سه نفر زن در این رابطه دستگیر شدند.

 حسن‌پور اظهار‌داشت: این باند یک واحد مسکونی را در یک خیابان اصلی شهر کرمان اجاره کرده و با تبلیغ روزنامه‌ها و نشریات اقدام به کلاهبرداری می‌کرد و وعده سود سه تا 70 میلیونی در صورت کار در شرکت را به شهروندان داده بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار