بانوان ریگانی در آستانه ۲۱ تیر‌ماه روز حجاب و عفاف با امضای طومار اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور را محکوم کرده و خواستار دستور لغو آن توسط دولت شدند.
کد خبر: ۴۵۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 12 July 2017
بانوان شهرستان ریگان در پی نهی صریح رهبر معظم انقلاب از اجرای سند آموزشی 2030 و گلایه ایشان از شورای عالی انقلاب فرهنگی در حرکتی خودجوش با امضای طوماری مخالفت خود را با اجرای سند 2030 در کشور اعلام کردند.

در این طومار که در آستانه 21 تیر‌ماه روز حجاب و عفاف امضاء شد، اعتراض‌کنندگان ضمن اعتراض به تصویب این سند در هیئت دولت لزوم ممانعت از دخالت اجانب در امور کشور را خواستار شدند.

متن این طومار به شرح زیر است:

این سند 2030 سازمان ملل و یونسکو و این حرف‌ها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه‌اش را زیر اینها بدهد و تسلیم اینها بشود. (مقام معظم رهبری).

در سند 2030 در ظاهر عبارت خوبی مانند آموزش و توسعه پایدار به کار برده شده اما آنچه که از نتیجه عملی آن به دست می‌آید، تغییر باورهای مردم و هماهنگ کردن نسل آینده به سیاست‌های نظام سلطه سرمایه‌داری تحت عنوان نظم جهانی است. همان‌گونه که در دیگر اسناد بین‌المللی سخن از صلح جهانی گفته شده اما نتیجه آن اسناد، جنگ و خونریزی و خشونت در اقصی نقاط جهان است.

در این سند تخریب فرهنگ اسلامی در پرتو معیارهای بین‌المللی غربی حذف فرهنگ ایثار و شهادت به بهانه دور نگه داشتن مدارس از خشونت، قبح‌زدایی و عادی جلوه دادن روابط دختر و پسر و به تبع آن زن و مرد، بدون در نظر گرفتن اصول اخلاقی و دینی را برای زن و مرد در آموزش: علی رغم اینکه این مسئله در فرهنگ و اسناد و برنامه‌های آموزشی ایران وجود دارد، اما در سند 2030 به مواردی مانند تغییر کتب درسی با حذف نقش مادری، همسری و مشابه نشان دادن زن و مرد در تمام عرصه‌ها اشاره شده است.

ما خواهران بسیجی شهرستان ریگان با امضای این طومار‌نامه مخالفت خود را نسبت به اجرای سند 2030 اعلام می‌نماییم و معتقدیم همانطور که اجرای سند 2030 با امضای معاون اول رئیس جمهور آقای جهانگیری ابلاغ گردیده، لغو آن نیز باید توسط ایشان ابلاغ گردد.



منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار