با حضور مدیر‌کل ورزش و جوانان استان کرمان، جشن بزرگ ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 12 July 2017
جشن بزرگ ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در کرمان امشب همزمان با 17 شوال سالروز پیروزی مسلمانان در جنگ خندق با حضور امیری‌خراسانی مدیر‌کل ورزش و جوانان استان کرمان در سالن ورزشی پاس کرمان برگزار شد.

در این مراسم محمد‌تقی امیری‌خراسانی مدیر‌کل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه برگزاری این جشن‌ها به تقویت ورزش استان کمک می‌کند و به‌نوعی گردهمایی ورزشکاران است گفت: باید در همه کارها روحیه جوانمردی و پهلوانی داشته باشیم و این رفتار را به همه آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه اصل ورزش تقویت روحیه جوانمردی با اقتدا به حضرت علی‌(ع) است گفت: جوانمردی ورزشکاران کشور و استان کرمان زبانزد عام و خاص در صحنه‌های بین‌المللی است.

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه عدم رویارویی ورزشکاران ما در مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی در حمایت از مسلمانان نمونه بارزی از این جوانمردی است افزود: جوانمردی همین است که در دفاع از مظلوم از حق خودمان هر چند کوتاه بگذریم و این موضوع در روحیه ورزشکاران ما است.

سعید دروازه‌بان دبیر هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان نیز با اشاره به اینکه جشن بزرگ ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در کرمان چند سالی است که در روز 17 شوال برگزار می‌شود گفت: 17 شوال سالروز پیروزی مسلمانان در جنگ خندق و پیروزی امیر‌المومنین‌(ع) بر عمر بن عبدود و حرکت قهرمانانه حضرت علی‌(ع) در فرو خوردن خشم خود بعد از انداختن آب دهان، به‌عنوان روز فرهنگ پهلوانی نامگذاری شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: این مراسم در استان کرمان با حضور ورزشکاران زورخانه‌های استان در شهرستان‌های مختلف با محوریت تجلیل از پیشکسوتان، مدیران و مرشدان زورخانه‌ها برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار