در چند روز گذشته بر اثر گرمای شدید در شهرستان ریگان عقرب‌ها به منازل مردم هجوم آورده و سبب رعب و وحشت در مردم شدند.
کد خبر: ۴۶۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 16 July 2017
این روزها افزایش شدید دما در شهرستان ریگان سبب شده تا عقرب‌ها به منازل مردم شهرستان ریگان هجوم آورده و سبب رعب و وحشت مردم در این منطقه شده است.

مردم برای این اینکه در امان باشند ورودی درب و پنجره‌های خانه‌های خود را با درزگیر پوشش می‌دهند تا از هجوم عقرب‌ها به منازلشان جلوگیری کنند. اما این حشرات زهر آگین برای ورود به منازل از هر سوراخی خود را عبور می‌دهند تا خود را به جایی خنک برسانند.

اینکه در شهرستان کویری ریگان عقرب وجود داشته باشد امری طبیعی است، اما گرمای بی‌سابقه هوا در یک ماه اخیر بر تعداد آن‌ها افزوده است.

احمد مرادی یکی از روستانشینان ریگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اظهار‌ داشت: در چند روز اخیر بر اثر شدت گرما عقرب‌ها به خانه‌های ما هجوم آوردند.

وی با بیان اینکه شب گذشته نزدیک بود فرزندم مورد عقرب‌گزیدگی قرار گیرد، افزود: از ترس اینکه مورد گزش عقرب‌ها قرار نگریم شب‌ها باید از خانه بیرون نیاییم. از مسئولان می‌خواهیم روستاها را سم‌پاشی کنند تا مردم مورد عقرب‌گزیدگی قرار نگیرند.

فرماندار شهرستان ریگان نیز در این رابطه اظهار‌ داشت: در پی گرمای شدید در شهرستان شاهد هجوم عقرب‌ها به منازل مردم به‌ویژه در روستاها هستیم و از مردم می‌خواهیم مراقب باشند.

امین باقری با بیان اینکه در صورت گزش عقرب بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند، عنوان کرد: در تمام مراکز درمانی شهرستان پادزهر به میزان لازم توزیع شده و جای هیچ نگرانی نیست.

در چند ماه اخیر 7 مورد عقرب‌گزیدگی در شهرستان صورت گرفته که یکی از این 7 مورد خانمی بود که در پی عقرب‌گزیدگی از نوع "الماس" جان خود را از دست داد و از همه مهمتر آن‌که شهرستان ریگان با جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر فاقد بیمارستان است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار