امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه برای حفظ و استفاده از کتاب جایگاه مناسب لازم است، گفت: فرهنگ مطالعه باید در جامعه بیش از پیش ترویج پیدا کند.
کد خبر: ۴۶۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 26 July 2017
حجت الاسلام عباس رمضانی پور پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح کتابخانه و مجموعه فرهنگی حضرت خدیجه (س) رفسنجان با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) دختری بود که در دامان اهل بیت (ع) پرورش یافت و ۱۸سال در دامان امام رضا (ع) رشد کردند و تربیت یافتند.

وی افزود: آن حضرت ملجا نورانی در شهر قم دارند و علمایی به درگاه ایشان سر تعظیم فرود آوردند و از محضر این بانو تلمذ کردند و شهر قم به شهر اهل بیت (ع) شهره یافت.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) فرمودند هرکس آن حضرت را زیارت کند گویا مادرم فاطمه (س) را زیارت کرده است. امام جواد (ع) نیز فرمودند هرکس عمه ام حضرت معصومه (س) را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

رمضانی پور با اشاره به فضایل حضرت معصومه (س)، تصریح کرد: تقوای بی نهایت حضرت معصومه موجب شد به او معصومه لقب دهند و او در اوج اعلی تقوا را رعایت و به عبادت باریتعالی می پرداخت و دختران می تواند حضرت معصومه را بهترین الگوی خود قرار دهد که در دسترس است.

رمضانی پور در ادامه با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: کتابها را باید حفظ کرد، بعضی کتب کاربرد زیادی دارند و ذی قیمت هستند و تاریخ انقضاء ندارند. کتابهایی هستند که به اندازه عمر دین تاریخ انقضا دارند مانند قرآن و نهج البلاغه که همیشه زنده هستند. هنوز هم کسی نتوانسته به عمق قرآن دست یابد.

وی کتابهایی مانند صحیفه فاطمیه و سجادیه، اصول کافی، من لایحضر الفقیه و ... را از دیگر کتابهایی دانست که همواره کاربرد دارند و نه تنها شیعه بلکه اهل سنت از آن استفاده می کنند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه برای حفظ و استفاده از کتاب جایگاه مناسب لازم است، تصریح کرد: کتابخانه باید جایی باشد از هر جهت مطلوب و جاذب بوده تا اهل مطالعه از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در رفسنجان کتابخانه هایی وجود دارد اما کتابخانه ای که از هر جهت مطلوب است و جاذبه برای مطالعه دارد امروز افتتاح می شود.

وی اذعان کرد: با توجه به این همه زیرساخت ها در زمینه فرهنگی، اما بازهم به این زیرساختها نیاز داریم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار