مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: با ثبت ملی خانه شهر امکان هرگونه دخل و تصرف در این بنا از بین رفت.
کد خبر: ۴۷۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 01 August 2017
محمد مهدی افضلی در گفتگو با خبر نگار با اشاره به ثبت ملی دو اثر تاریخی در استان کرمان اظهار داست: نامه ثبت ملی خانه شهر کرمان از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  کشور به استاندار کرمان ابلاغ شد.

افضلی عنوان کرد: با توجه به ثبت ملی خانه شهر کرمان این بنا از این به بعد تحت نظارت و حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود، جرم محسوب و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.

مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

وی همچنین از ثبت ملی خانه اوشیدری خبر داد و افزود: این بنای تاریخی در خیابان ابن سینا جنب مرکز کرمان شناسی و کتابخانه ملی قرار دارد.

افضلی با اشاره به اینکه خانه اوشیدری کرمان مربوط به دوره قاجاریه است، بیان داشت: این خانه تاریخی در دروه قاجار به عنوان کارگاه و انبار پشم ریسی در شهر کرمان بوده که در آینده نزدیک بعد از مرمت و بازسازی تبدیل به بازارچه و کارگاه تولید زنده صنایع دستی تبدیل خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار