مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان از آغاز مرمت و ساماندهی میدان تاریخی ارگ کرمان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 06 August 2017
به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، محمود وفایی با اشاره به مرمت میدان ارگ کرمان، گفت: در راستای توانمند سازی بافت تاریخی شهر کرمان پروژه پیاده راه سازی میدان تاریخی ارگ در دستور کار ادارات و دستگاههای مرتبط با این موضوع قرار گرفت.

وی با اشاره به مشارکت شهرداری، میراث فرهنگی و دستگاههای خدمات رسان در اجرای این پروژه، اظهار داشت: طی هفته گذشته عملیات تعمیر، مرمت و ساماندهی پشت بام، رواق های پیرامون میدان و همچنین بازسازی ستون و سقف های آجری رواق ها توسط اداره کل میراث فرهنگی آغاز و تا سه ماه آینده نیز به اتمام خواهد رسید.

وفایی ابراز داشت: با ساماندهی میدان ارگ به عنوان میدان ورودی به بازار تاریخی کرمان و حذف ترافیک پیرامون آن، این میدان تبدیل به یکی از فضاهای پربازدید و جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد.

وی با بیان اینکه حجره های پیرامون این میدان قابلیت بهره برداری در قالب فروشگاههای عرضه صنایع دستی در راستای رونق میدان خواهند داشت، تصریح کرد: با توجه به اینکه هماهنگ سازی درب های مغازه های موجود در میدان از برنامه های این پروژه است بنابراین می طلبد کسبه و اصناف با مجریان طرح همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار