رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران از افزایش ۳۰ درصدی روابط تجاری ایران و پاکستان طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۷۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 06 August 2017
نظر محمد رانج ها پیش از ظهر شنبه در نشست بررسی راهکارهای اقتصادی کرمان و پاکستان با اشاره به اینکه مردم عادی پاکستان عشق خاصی به مردم ایران دارند و معتقدند در بین کشورهای اسلامی ایران بهترین کشور است،   گفت: ایران تنها کشوری است که در سخت ترین شرایط بهترین عملکرد را از خود نشان داده و بهترین نمونه این مسئله تحریم هایی است که همه کشورهای جهان علیه ایران اعمال کردند و جمهوری اسلامی ایران توانست به خوبی این مسئله را مدیریت کند.

نظر محمد رانج ها بیان کرد: گسترش روابط تجاری بین دو کشور باید در دستور کار قرار گیرد و گسترش روابط ما بین دو کشور از سال گذشته توسط پاکستان شروع شده و روند رشد و توسعه این روابط بین دو کشور صرفا از طریق فعالان تجاری به وجود می آید .

وی عنوان کرد: در سال گذشته روابط تجاری بین دو کشور بالغ بر ۳۰ درصد افزایش داشته است و با وجود مشکلاتی مالی و بانکی که بین دو کشور وجود داشته اما روابط تجاری گسترش یافته است.

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران تصریح کرد: روابط تجاری ما بین ایران و پاکستان از سال گذشته تاکنون یک میلیون دلار گسترش پیدا کرده و هدفی که بین سران دو کشور تعیین شده رسیدن این روابط تجاری به پنج میلیون دلار است.

 رانج ها بیان کرد: سال گذشته هیئت های مختلفی از ایران و پاکستان با یکدیگر بحث و تبادل و نظر کردند و رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان سفر کرد.

وی  تصریح کرد: ما به دنبال روابط آزاد تجاری بین ایران و پاکستان هستیم و تاکنون جلسات مختلفی در این زمینه برگزار شده است.

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران با اشاره به اینکه گسترش روابط به ویژه در زمینه ریلی و دریایی بین دو کشور به وجود آمده است، افزود: در سال گذشته روابط ریلی بین ایران و پاکستان بالغ بر ۴۲۰ درصد و در سه ماه  گذشته سال جاری هزار و ۲۸۰ درصد رشد داشته است و این تبادلات ریلی به صورت دائمی بین دو کشور برقرار بوده است.

رانج ها عنوان کرد: پاکستان مانند ایران منابع غنی ندارد اما باز مردم پاکستان مصر هستند این روابط را با مردم و تجار ایرانی داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری ایران به ویژه استان کرمان گفت: در پاکستان هم مناطقی حتی زیباتر از اروپا وجود دارد و مردم ایران می توانند برای آشنایی با این مناطق تاریخی و گردشگری به این کشور سفر کنند.

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران بیان کرد: سالانه نیم میلیون زائر پاکسانی برای زیارت به مناطق مختلف به ایران سفر می کنند، اما از جاذبه های گردشگری ایران و کرمان  اطلاعی ندارند و باید به این ظرفیت های گردشگری توجه ویژه شود.

رانج ها  گفت: پاکستان ظرفیت خوبی در زمینه نساجی و پارچه بافی دارد که بخشی از این محصولات را به کشورهایی اروپایی از جمله آلمان و آفریقائی صادر می شود و تنها بخش کمی از این محصولات به ایران صادر می شود .

وی عنوان کرد: در پاکستان محصولات خوبی در زمینه ورزشی تولید می شود و ۱۷ درصد توپ جام های جهانی در پاکستان تولید شده است .

رانج ها ادامه داد: سال گذشته ۱.۲ دهم میلیارد دلار سقف تجارت بین ایران و پاکستان بوده که از این رقم ۸۰۰ میلیون دلار ایران به پاکستان صادرات داشته و این در حالی که تنها پاکستان ۴۰۰ میلیون دلار به ایران صادرات داشته است.

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان افزود: سال گذشته ۳۰ درصد افزایش صادرات برنج به ایران داشته ایم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار