مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمان از استفاده از ترکیبات محافظ تنه درختان و ترکیبات نانو استروئید برای مبارزه با آفات خبر داد.
کد خبر: ۴۷۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 07 August 2017
ایمان سیف الهی در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: ترکیبات این مواد از صمغ گیاهی و کاملا سازگار با محیط زیست تشکیل شده است و همچنین مواد قارچ کش و باکتری کش و ترکیبات نانواستروئید است.

وی ادامه داد: این اقدام برای کاهش خسارت عوامل محیطی از جمله سرما، گرما، آفتاب سوختگی و عوامل خسارت زا همچون آفات چوبخوار، پوستخوار و جلوگیری از نفوذ آنها و عوامل بیماریزای قارچی و باکتریایی است که با توجه به کاهش خسارت آفات و بیماریهای مذکور نقش مهمی در کاهش میزان مصرف سموم ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه این نوع مبارزه غیرشیمیایی و به صورت فیزیکی بوده و هیچ گونه ارتباطی  با مبارزه بیولوژیک ندارد، افزود: در مبارزه بیولوژیک از عوامل زنده محیط زیست و دشمنان طبیعی علیه عوامل خسارت زا استفاده می شود.

سیف الهی اظهار کرد: استفاده از این ترکیبات از تیرماه امسال در دستور کار استفاده قرار گرفته و برای اولین بار در قسمت هایی از مناطق دو و سه شامل بلوار جمهوری اسلامی، ابوذر شمالی، پارک استاد مطهری و پردیسان قائم اجرایی شد و با توجه به بازخوردهای مثبت استفاده از این روش به لحاظ خطرات کمتر زیست محیطی نیز مد نظر قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار